ایلام بیدار07:35 - 1395/02/20
معاون استاندار ایلام تأکید کرد؛

توسعه ایلام با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: اجرای طرح‌های مختلف با رویکرد اقتصاد مقاومتی می‌تواند زمینه توسعه پایدار استان را فراهم کند.

به گزارشايلام بيدار ، حشمت‌الله عسگری در نشست تحقق اقتصاد مقاومتی در استان ایلام اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی نقشه راه توسعه استان ایلام است و تحقق این مهم به عنوان یک اولویت در دستور کار مسؤولان امر قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: بر این اساس امروز مسؤولان دستگاه‌های اجرائی استان ایلام در استانداری ایلام دور هم جمع شده تا راهکارهای اجرائی کردن شعار اقتصاد مقاومتی را بررسی کنند.

عسگری با اشاره به شاخص‌های اقتصاد مقاومتی گفت: مردمی بودن، دانش بنیان و صادرات محور بودن و عدالت محوری از ویژگی‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است مد نظر مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: بر این اساس سعی می‌شود طرح‌هایی که در استان ایلام اجرائی می‌شود حول این شاخص‌ها بوده و احقاق آن در دستور کار مسؤولان امر در استان قرار دارد.

این مسئول اضافه کرد: با عنایت به وجود مرز بین‌المللی مهران در جنوب استان ایلام افزایش صادرات صنایع دستی و تنوع بخشی محصولات صنایع دستی را در سال 95 در دستور کار قرار دارد.

عسگری تصریح کرد: قطعا پیگیری رفع مشکلات احتمالی در مرز مهران بر امر واردات و صادرات بوده و قرار است با همکاری همه دستگاه‌های متولی این موضوع به صورت جدی پیگیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: هدف ما از رفع مشکلات این حوزه و مرز مهران افزایش صادرات بوده که قطعا این مهم محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: حوزه صنعت و معدن در سطح کلان 7 برنامه ملی اعلام کرده است که این سیاست‌ها ان‌شاءالله منجر به افزایش تولید در داخل استان ایلام خواهد شد و ما پیگیر تحقق آن هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: به نطر می‌رسد اجرای طرح‌های مختلف با رویکرد اقتصاد مقاومتی می‌تواند زمینه توسعه پایدار در استان ایلام را فراهم کند.

 

انتهای پیام/س