ایلام بیدار09:34 - 1395/02/19
كشاورزان مهرانی با كمبود انبار گندم مواجه شدند؛

صف های طولانی برای تحويل گندم به سيلوها + تصاوير

كمبود انبار گندم در مهران باعث شده تا كشاورزان براي تحويل محصول برداشت شده خود به سيلوها، بيش از 24 ساعت در صف منتظر بمانند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازاوای مهران، كمبود سيلو در اين شهرستان مرزي به علت عدم مديريت صحيح مسولان باعث شده تا كشاورزان براي برداشت محصول گندم خود با مشكل مواجه شوند وخطر آتش سوزي و ريزش محصول كشاورزان را نگران كرده است.

كشاورزان اين منطقه در گفتگو با خبرنگار ما ضمن نارضايتي از وضع بوجود آمده علت اين مشكل را اجاره دادن دو سيلوي گندم به شركت نفت عنوان كردند و خواستار رسيدگي مسولان ذيربط هستند.

سعيد رستمي از كشاورزان مهراني مي گويد: انبارهاي گندم كه بايد گندم كشاورزان را تحويل بگيرند در اجاره شركت هاي نفتي قرار دارند.

وي اظهار كرد: مسولان در اين خصوص بايد پاسخگو باشند زيرا كه با خشك شدن محصول هر لحظه خطرات غير مترقبه از جمله آتش سوزي و بارندگي محصولات ما را تهديد مي كند.

رضا اميدي نيز در اين خصوص مي گويد : از روز گذشته تراكتور و كاميون حامل محصول گندم در زير بار منتظر خالي شدن است و عملا كمباين هاي موجود ديگير قادر به برداشت ادامه محصول نيستند.

وي خاطر نشان كرد: هرچقدر كاميون هاي حامل محصول در زير بار قرار گيرند و ديرتر تخليه شوند ضمن متحمل شدن هزينه باعث مي شود كه ديرتر محصولاتمان را برداشت كنيم و با افت مواجه مي شويم.

فرزاد برچعلي از ديگر كشاورزان مهراني مي گويد: با توجه با اينكه بيشتر كشاورزان گندم دورم را كشت كرده اند تنها يك انبار براي خريد اين محصول در نظر گرفته شده كه جوابگوي خيل عظيمي از كشاورزان منطقه نيست.

محمد رضا ميرزايي رييس صنفي كارهاي كشاورزان مهران و عضو شوراي اسلامي در اين خصوص به خبرنگار ما گفت:بر خلاف سنوات گذشته كه دو مركز خريد گندم دورم و يك مركز خريد گندم معمولي براي خريد محصول كشاورزان اختصاص مي دادند امسال متاسفانه دو مركز خريد گندم معمولي و يك مركز خريد گندم دورم در نظر گرفته شده است.

وي اظهار كرد:بيش از 80 درصد از كشاورزان منطقه گندم دورم كاشته اند و يك مركز خريد براي كشاورزان كافي نيست.

رييس صنفي كارهاي كشاورزان مهران تاكيد كرد: علاوه بر كمبود مركز خريد ، نبود وسيله اي كه سريع گندم هاي توليد شده را در انبار جمع كند ، عدم نظم و انضباط در صفوف خودروهاي حامل محصول كشاورزان و نيز تعطيلي مركز خريد در شب  باعث بوجود آمدن مشكلات براي كشاورزان شده است.

ميرزايي تصريح كرد:سيلو بزرگي كه متعلق به تعاون روستايي متاسفانه به شركت نفت اجاره داده شده كه اين انبار مي توانست مشكل كشاورزان را مرتفع كند اما متاسفانه هم اكنون در اجاره شركت نفت قرار دارد و كشاورزان را با مشكل مواجه كرده است.

با اين حال هرچند سايت آواي مهران قبل از برداشت به مسوولان در اين خصوص هشدار داده بود اما متاسفانه عدم رسيدگي مسولان و برنامه ريزي مناسب باعث شده است تا كمبود انبار در مهران به يك معضل تبديل شده و اميدواريم با راه حل هاي مناسب و نيز افزايش انبار هاي خريد گندم اين مشكل كشاورزان به زودي مرتفع شود.

انتهاي پيام/س