ایلام بیدار07:45 - 1395/02/18
با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور صورت گرفت؛

اهدا اسناد 1000 قطعه زمین علوی بصورت رایگان به مردم شهر زرنه

اسناد 1000 قطعه زمین علوی بصورت رایگان به مردم شهر زرنه اهدا شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر، با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور اسناد 1000 قطعه زمین علوی بصورت رایگان به مردم شهر زرنه از توابع شهرستان ایوان اهدا گردید.

مهندس سعیدی‌کیا در این مراسم گفت   سفر امروز به استان ایلام و شهر زرنه با هدف واگذاری یک‌هزار اسناد مالکیت بنیاد علوی به مردم منطقه بوده که از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مدارک مربوط به اراضی مردم به خود آنان واگذار می‌شود.

سعیدی‌کیا تصریح کرد:‌ مقدمات واگذاری این اسناد به مردم از سوی بنیاد مستضعفان و همچنین استانداری ایلام و اداره کل ثبت اسناد استان ایلام فراهم شده و امروز به صورت نمادین بخشی از این اسناد به مردم واگذار می‌شود و در مجموع یک هزار فقره سند طی روزهای آینده آماده واگذاری به مردم شهر زرنه می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفین گفت:‌ امیدوارم این اسناد مبارک مردم منطقه بوده و بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند و این کوچک‌ترین خدمتی است که از سوی بنیاد مستضعفان به مردم منطقه انجام شده و برنامه‌های دیگری نیز برای رفع محرومیت از شهرستان ایوان در دستور کار بنیاد مستضعفان قرار دارد.

وی با ارشاره به اینکه با استاندار ایلام نیز تفاهمنامه‌ای به امضا رسیده و قرار است در قالب این تفاهمنامه تسهیلات یارانه‌دار برای مشاغل و کسب و کار کوچک در نظر گرفته شده که به زودی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ادامه داد: امیدواریم با توجه به وجود نیروهای تحصیلکرده و جوان جویای کار در منطقه تسهیلات یارانه‌دار در اختیار آنان قرار گرفته تا بتوانند از مزیت این وام‌ها به شغل مورد نظر خود دست یابند.

سعیدی‌کیا تصریح کرد:‌ بنیاد مستضعفین درصدد است با افزایش یارانه تسهیلات زمینه رونق کسب و کار را در استان ایلام و دیگر مناطق کشور فراهم کرده تا جوانان جویای کار بتوانند صاحب شغل پایدار شوند.

همچنین حجت الاسلام لروند امام جمعه شهرستان نیز در مراسم واگذاری این زمینها اظهار داشت : از مقام معظم رهبری که توجه ویژه به محرومان این شهرستان داشته و بصورت رایگان این اسناد را به مردم واگذار نموده اند کمال تقدیر را داریم و امیدواریم جناب مهندس سعیدی کیا ریاست بنیاد مستضعفان و یار صدیق رهبری سلام گرم این مردم را به ایشان برساند.

وی ادامه داد : این شهرستان دارای جوانهای تحصیلکرده و بیکار فراوانی است که ما انتظار داریم یک سرمایه گذاری بزرگ و یک طرح اشتغالزا برای این منطقه پیش بینی نمایید و در تفاهم نامه ای که ما بین استانداری ، بنیاد مستضعفان و بانک سینا منعقد شده است در تقسیم اعتبارات تبعیض قائل نشده و سهم شهرستان ایوان فراموش نشود.

معروف بسطامی فرماندار شهرستان نیز در این آئین گفت : ایوان از شهرستانهای با ظرفیت و پتانسیل خوب از نظر آب فراوان ، خاک حاصلخیز و نیروی انسانی مناسب است که در صورت سرمایه گذاری ، دارای بازدهی مناسب و توسعه برتر خواهد شد.

بسطامی ادامه داد : سد کنگیر این شهرستان طی ماههای گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید و 1800 هکتار از زمینهای دیم این منطقه زیر کشت آبی رفته اند که پتانسیل عظیمی برای توسعه شهرستان است و ما از ریاست محترم بنیاد انتظار داریم یک طرح ویژه اقتصادی را در این منطقه اجرا تا مردم شهرستان از برکات بنیاد بیش از پیش بهره مند گردند.

 

 

انتهای پیام/س