ایلام بیدار08:39 - 1395/02/18

"اخراج"؛ هدیه دولت به کارگران ایلامی

همزمان با روز جهانی کارگر، دولت حدود 200 نفر از کارگران چاه های نفت تنگ بیجار و کمانکوه استان ایلام را از کار بیکار کرد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام پویا،  همزمان با روز جهانی کارگر، دولت حدود 200 نفر از کارگران چاه های نفت تنگ بیجار و کمانکوه استان ایلام را از کار بیکار کرد.

تعدادی از کارگران بیکار شده این شرکت با ناراحتی فراوان و در طی تماس های بیشمار خود باایلام پویا، خواستار رسیدگی مسئولان به این اقدام وزارت نفت شده اند.

یکی از کارگران بیکار شده در گفتگو با ایلام پویا، گفت: پس از پایان قرارداد پیمانکار شرکت نفت طرح توسعه تنگ بیجار و کمانکوه و در پی تصمیمات مدیران شرکت نفت حدود 200 نفر از کارگران زحمت کش این شرکت همچنان بلاتکلیف مانده اند.

وی افزود: این کارگران که از نیروی های بومی استان و نیرو طرح توسعه می باشند و تایم شیت (time sheet) آنها با خود شرکت نفت بوده و ارتباطی به اتمام قرارداد پیمانکار ندارد.

یکی دیگر از افراد بیکار شده در گفتگو با ایلام پویا، اظهار کرد: این نیروها عمر مفید کاری خود را در این شرکت صرف نموده اند و سابقه کار تعدادی از آنها به 15 سال نیز می رسد و در طول عمر کاری آنها پیمانکاران متعددی تغییر نموده اند.

وی عنوان کرد: این اولین بار است که با اتمام کار یک پیمانکار در این شرکت مدیران شرکت نفت پیمانکار جدید معرفی ننموده اند و موجب تشویش روحیه این کار گران و خانواده های آنها شده اند.
کارگر دیگری با ناله های فراوان و استرس بسیار بالا گفت: آیا حق مرزنشینی ما این بود؟ آیا این مزد سالها حضور در صحنه های جنگ و دفاع از مرز ها بود؟ آیا این حق ماست که دولت در روز کارگر به جای پاداش ما را اخراج کند؟ آیا این مزد 15 سال زیر گرمای سوزان تلاش کردن در این منطقه بود؟

کارگر بیکار شده دیگر در گفتگو با ایلام پویا، تصریح کرد: چرا مدیران محترم شرکت نفت، بجای تعطیل نمودن شرکت طرح توسعه به فکر تامین بودجه برای راه اندازی فازهای آماده بکار این پروژه عظیم نیستند؟!

این کارگران بالاتفاق روی این نکته تاکید داشتند که اخراج به دلیل اتمام کار پیمانکار نبوده و اگر این است چرا با اتمام کار سایر شرکت های پیمانکاران همچون ( شرکت پویان ارتباطات غرب و پیمانکاری آقای علیرضا کریمی، شرکت خرداد سازان تهران و پیمانکاری آقای عیسی شمس) ما را اخراج نکرده اند؟ و این نشان می دهد که اخراج و عدم قرارداد ربطی به اتمام کار پیمانکار ندارد.
لازم به ذکر است شرکت طرح توسعه تنگ بیجار و کمانکوه (کمپ گنجوان) زیر نظر شرکت نفت مرکزی تهران است که به دلایل نامعلوم از بستن قرارداد جدید با حدود 200 نفر از کارگران این شرکت خودداری کرده و خانواده های بسیاری را در شوک بسیار سنگین فرو برده است.

* به درخواست کارگران اسامی مصاحبه کنندگان منتشر نمی شود.

ایلام پویا، آمادگی انتشار جوابیه مسئولان در این زمینه را دارد.

 

انتهای پیام/س