ایلام بیدار08:31 - 1395/02/18
امام جمعه ملکشاهی خبر داد؛

پیشرفت 90 درصدی فاز دوم مصلای ملکشاهی

امام جمعه ملکشاهی گفت: 20 میلیارد ریال برای ساخت مصلی و مسجدجامع ملکشاهی هزینه شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازملکشاهی خبر، "سید ابوالفضل حسینی" امام جمعه ملکشاهی با بیان اینكه پروژه مصلای نماز جمعه ملكشاهی آبان امسال تکمیل می شود، اظهار كرد: با بهره برداری از فاز دوم مصلی، مكان مناسب برگزاری مراسم مذهبی در شهرستان ایجاد می شود.

وی افزود: مصلای نماز جمعه شهرستان ملكشاهی در سه طبقه با مساحت 2 هزار و 500 متر مربع احداث شده است، فاز اول آن سال ۹۲ به بهره برداری رسید و فاز دوم نیز اكنون 90 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

سیدابوالفضل حسینی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان در آیین نماز جمعه به عنوان قرارگاه سیاسی و فرهنگی مقابله با تهاجم دشمن، افزود: نماز جمعه بستر مناسبی برای تعالی فرهنگ دینی جامعه است.

امام جمعه ملكشاهی تاكید كرد: تریبون نماز جمعه به عنوان یك رسانه پویا و فعال توانسته ارتباط تنگاتنگی با مردم این شهرستان برقرار كند چون با تبیین نقش نماز جمعه در ارتقای فرهنگ دینی ایفای نقش می كند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل یادآور شد: جایگاه های نماز جمعه می توانند در تبیین ابعاد مختلف اجرایی شدن شعار سال مبتنی بر ارزش های دینی نقش آفرین باشند.

وی به اقدام ها و عملكرد حوزه فرهنگی دفتر امام جمعه شهرستان ملكشاهی در سال های اخیر نیز اشاره كرد و گفت: ظرفیت های بسیار خوبی در ملكشاهی وجود دارد كه در جهت ترویج سبك زندگی اسلامی و عمق بخشی به باورهای دینی از قالب هنر بهره گرفته اند.

خطیب جمعه ملكشاهی افزود: بیش از 22 فیلم داستانی، مستند، كوتاه و نیمه بلند و اجرای تئاتر با موضوع سبك زندگی ایرانی اسلامی و دیگر موضوعات فرهنگی از سوی دفتر امام جمعه تهیه، تولید و عرضه شده است.

سیدابوالفضل حسینی با اشاره به اقتصادمقاومتی و ظرفیت های شهرستان ملکشاهی در این عرصه گفت: درچندسال گذشته با تاکید مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادمقاومتی و تبیین عملیاتی شدن این شعار، در شهرستان ملکشاهی با همکاری ادارات و نهادها بویژه سپاه و بسیج با حمایت و تقویت بنگاههای زودبازده در قالب پرداخت تسهیلات، کارآفرینی و بازاریابی محصولات تولیدی در این عرصه فعالیت شده است.

وی تصریح کرد: اربعین یکی از ظرفیت های بسیارخوب شهرستان است، باتوجه به اینکه این شهرستان در مسیر حرکت زائران امام حسین(ع) قرار دارد، مردم ملکشاهی سعی کرده اند به سبک محلی از زائرین پذیرایی و خدمت رسانی مطلوب کنند و زائران با خاطرات به یادماندنی از این شهرستان عبورکنند.

امام جمعه ملکشاهی اذعان کرد: بسیج دانش آموزی، اتحادیه های دانش آموزی و دانشگاه پیام نور ظرفیت های خوبی برای تاثیرگذاری در حوزه های ملی و مذهبی هستند.

انتهای پیام/س