ایلام بیدار19:16 - 1395/02/17
امام جمعه ملکشاهی:

رئیس دولت از هرگونه تئوری پردازی انحرافی اجتناب نماید

امام جمعه ملکشاهی گفت: رییس دولت یازدهم بداند مهمترین ثمره جنگ، استمرار روح «اسلام انقلابی» بود و با مطالعه مجدد بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی از هرگونه تئوری پردازی انحرافی اجتناب نماید.

به گزارشايلام بيدار به نقل از ملکشاهی خبر، "سیدابوالفضل حسینی" امام جمعه ملکشاهی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن عرض تبریک پیشاپیش حلول ماه شعبان گفت: ماه شعبان ماه دعا و مناجات با خداست، ماه تهذیب و آمادگی برای ورود به رمضان است.

وی اظهارکرد: روز سوم شعبان، سالروز ميلاد نورانى سرور و سالار شهيدان امام حسين(ع) به‌عنوان روز پاسدار ناميده شده تا معرف ويژگى‌ها و روحياتى باشد كه لازمه پاسدارى از اسلام  انقلابی است.

امام جمعه ملکشاهی افزود: يكى از وجوه مشترک اداى پاسدارى در نهضت عاشورا و انقلاب اسلامى، نابرابرى در نبرد و مظلوميت جبهه حق در برابر باطل باشد كه ايستادگى و مقاومت درچنين نبردى محتاج داشتن روحيه تكليف گرا، ايمان و يقين به هدف و برخوردارى از شرافت و آمادگى براى جانفشانى و ايثار است.

سیدابوالفضل حسینی تصریح کرد: رمز موفقيت‌هاى سپاه و پاسداران طى 37 سال گذشته، در همين حركت عاشورايى و حسين‌گونه آنان نهفته است. به‌طور قطع، تداوم اتصال سپاه و پاسداران به كربلا و عاشورا، تضمين كننده موفقيت‌هاى این نهاد انقلابی در راستاى‌ رسالت شان خواهد بود.

خطیب جمعه ملکشاهی گفت: روز پاسدار فرصت مغتنمى براى شناخت بيشتر سپاه و رسالت اين نهاد انقلابى‌است. در شرايطى كه سپاه پاسداران در كانون تهاجم بيگانگان و دشمنان انقلاب اسلامى و تمامى جريان‌هاى ضدانقلابى و بعضاً دوستان نادان قرار گرفته، شناخت اين نهاد از جهت ماهيت، نقش‌ها و عملكردها براى مردم و بويژه جوانان در دهه چهارم انقلاب اسلامى يک ضرورت است.

حجت الاسلام حسینی اذعان کرد: متاسفانه امروز آمریکا به دنبال عملیاتی کردن کاپیتولاسیون مدرن در جهان اسلام است، در عصر حاضر هم آمريكايى‌ها به‌دنبال اعمال كاپيتولاسيون هستند كه در كشورى چون ژاپن و كره جنوبى، ‌ابعادى از آن در حال اجرا است. در عراق اين قرارداد ننگين به ظاهر پذيرفته نشد و نورى مالكى در پاسخ پيشنهاد آمريكا گفت: «به‌هيچ‌وجه تجاوز بر شرافت ملت عراق را نمى‌پذيرد» اما عملا ايالات متحده تاكنون پاسخگوى‌ جناياتش در اين كشور نبوده است. متأسفانه ابعادى از كاپيتولاسيون در حال حاضر در افغانستان و به بهانه اجراى «توافق امنيتى» در حال اجراست و هر چند روز يكبار شاهد كشتار بيگناهان و مردم عادى در افغانستان و هم‌چنين پاكستان توسط نيروهاى اشغالگر آمريكايى هستيم بدون آن‌كه پاسخگويى و محاكمه‌اى در كار باشد.

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور گفت: "حسن روحانی" طی سخنانی که به مناسبت گرامیداشت مقام معلم مطرح شد و متن آن در خبرگزاری حامی دولت ایسنا انتشار یافت، ادعا کرد؛ امروز باید کتب مطهری را بازخوانی کنیم و معلمان ما باید برای جوانان تشریح کنند که ما انقلابی اسلامی داریم و به دنبال اسلام انقلابی نیستیم."

امام جمعه ملکشاهی ادامه داد: به رییس دولت یازدهم توصیه می شود به بازخوانی دقیق صحیفه امام خمینی(ره) و وصیتنامه آن بزرگوار؛ مهمترین ثمره جنگ، استمرار روح «اسلام انقلابی» بود و نیز مطالعه مجدد بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی بپردازد و از هرگونه تئوری پردازی انحرافی اجتناب نماید.

سیدابوالفضل حسینی اضافه کرد: سخنرانی حسن روحانی این بار هم حاشیه ساز شد به نحوی که اظهارات وی تعجب افکار عمومی و جریانات انقلابی را برانگیخت.

خطیب جمعه ملکشاهی ضمن تبریک روز جهانی هلال احمر گفت: امدادگران و پرسنل هلال احمر خدمات خوبی را در حوادث و اتفاقاتی مثل زلزله و سیل که در استان رخ داد امداد رسانی کردند.

حجت الاسلام حسینی ضمن تشکر از حضور حماسی مردم در دور دوم انتخابات مجلس گفت: عرض تبریک دارم حماسه آفرینی شما مردم را در دومین مرحله از انتخابات مجلس دهم که کاندیدای شهرستان انتخاب گردید و بعنوان نماینده حوزی شمالی به مجلس رفت، مردم بار سنگینی را بردوش منتخبین قرار دادند ضمن تبریک به منتخبین ملت خصوصا دکتر امینی این ایثار گر و خدمتگزار، انشاءالله خداوند به ایشان توفیق روزافزون در راستای خدمت به مردم عنایت کند.

انتهای پیام/ی