ایلام بیدار08:26 - 1395/02/08
ایلام بیدار گزارش می دهد؛

چشم انتظاری چهار شهرستان ایلام برای افتتاح یک پروژه

تقاطع غیرهمسطح ایلام به ملکشاهی در مسیر اصلی دو شهرستان دیگر قرار دارد که پنج سال از کلنگ زنی آن می گذرد.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::یکی از موضوعات مهم در بحث توسعه استان ها محورهای ارتباطی و جاده و راه ها است که حتی بعنوان یکی از محورهای کلیدی نیز قابل طرح است.

با توجه به اینکه استان ایلام در غربی ترین نقطه کشور قرار دارد و نیز با توجه به ورود خیل عظیمی از گردشگران و زائران اربعین حسینی در ایام مختلف سال توسعه راه ها یکی از اقدامات مهم در این زمینه به شمار می رود.

از این حیث بایستی مسئولان استان تدابیری بیاندیشند تا توسعه راه های ارتباطی بعنوان یک دغدغه مهم مورد پیگیری ویژه ای قرار بگیرد.

جدای از مهمترین محورهای ارتباطی استان که باید مورد بررسی و توسعه قرار بگیرد اما باز محورهایی هستند که میزان و شمار زیادی از گردشگران آن مسیرها را برای خود انتخاب کنند.

مسیر ایلام به ملکشاهی، بدره و دره شهر یکی از این مسیرها است که در ایام نوروز امسال نیز شهرستان دره شهر بعنوان دومین مرکزی شناخته که بیشترین میزان گردشگر ار به خود اختصاص داده بود.

در این مسیر که باید از مسیر ایلام به ملکشاهی، بدره و سپس دره شهر گذشت پل نیمه کاره ای احداث شده که چشمان هر مسافر، راننده و گردشگری را به خود جلب می کند.

این پل در دو راهی ارکواز ملکشاهی به سمت بخش سیوان واقع شده که مسیراصلی این چهار شهرستان است.

در واقع این پل قرار است بعنوان یک پل روگذر زیرگذر احداث شود اما سالیان سال است که این پل به امان خود رها شده است و کسی سراغی از این پروژه نمی گیرد.

بررسی های خبرنگار ایلام بیدار نشان داده که از زمان کلنگ زنی این پروژه پنج سال می گذرد و روند لاک پشتی این طرح همچنان ادامه دارد.

البته در بررسی های بعدی متوجه شدیم که این پروژه به دلیل نبود منابع مالی دو الی سه ماهی است که در تعطیلی کامل به سر می برد و دیگر از کار بیکار هم شده است.

اگر چه تاکنون 50 درصد کار انجام گرفته اما با این شرایط مشخص نیست که این پروژه حساس که در محور چهار شهرستان نیز قرار دارد چه وقت به سرانجام خود برسد.

از آنجا که هدف این طرح رفع نقاط حادثه خیز و هدایت و روانسازی ترافیک بوده اما در روزهای شلوغ وضعیت نیمه کاره این پروژه باعث شده تا حتی ترافیم از روزهای قبل اجرا نیز بدتر شده باشد.

با توجه به اینکه در روزهای تعطیلی خیل عظیمی از مردم به شهرستان های بدره و دره شهر برای تفریح تردد می کنند و نیز مسیر ایلام به ملکشاهی در این مسیر قرار دارد ضروری تا نسبت به تعیین تکلیف این پروژه اقدامات لازم بعمل آورده شود.

بهتر است قبل از وقع تصادفات سنگین و خدایی نکرده تلفات جانی در این مسیر مسئولان دستان خود را بالا زده و به فکری به حال و روز این پروژه کنند.

با توجه به بارش های سیلابی اخیر و سال گذشته بعید نیست که مشکلاتی برای این پل به وجود امده باشد و برای هیمن رفع این مشکل بسیار ضروری به نظر می رسد.

با توجه به اینکه استاندار ایلام در سال های گذشته از تخصیص 100 درصدی اعتبارت به استان ایلام خبر داده بود روند لاک پشت گونه این پروژه ها با تخصیص 100 درصدی اعتبارات منطقی به نظر نمی رسد.

 

انتهای پیام/س