ایلام بیدار07:38 - 1395/02/08
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان ایلام خبر داد:

وجود 182 فضای آموزشی غیراستاندارد در ایلام

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان از وجود 182 فضای آموزشی غیراستاندارد در ایلام خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام بیست، «سعید هژبری»مدیر کل نوسازی مدارس ایلام درباره‌ی ویژگی‌های یک مدرسه استاندارد اظهار کرد: مدرسه استاندارد باید از نظر فیزیکی، استحکام و پایداری لازم مطابق آیین‌نامه‌های داشته باشد و شرایط آسایش و راحتی دانش آموزان جهت فرایند یادگیری را تأمین و معماری آن هویت مشخص و معینی را برای دانش آموزان ترسیم کند.

وی با بیان اینکه در مدرسه استاندارد و هوشمند باید عرصه و اعیان آموزشی متناسب با ظرفیت دانش آموزان باشد، خاطرنشان کرد: در ساخت مدرسه باید فضای آموزشی، رفاهی و بهداشتی مطابق نیاز دانش‌آموزان دیده شود و سیستم‌های مدرسه سرمایشی و گرمایشی مدرسه استاندارد و ایمن باشد.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس ایلام درباره‌ی وضعیت مدارس استان با توجه به این استانداردها اظهار کرد: در استان تعداد 864 فضای آموزشی از حیث استحکام و پایداری استاندارد و 182 فضای آموزشی از حیث استحکام و پایداری غیراستاندارد هستند.

وی بابیان اینکه حدود 90 فضای آموزشی فرسوده و تخریبی در استان وجود دارد و باید نوسازی شوند، افزود: 93 فضای دیگر در صورت مقاوم‌سازی به فضای استاندارد تبدیل می‌شوند. هژبری خاطرنشان کرد: در پایان سال گذشته و ابتدای امسال تاکنون خیّرین استقبال خوبی از مشارکت در مدرسه‌سازی استان داشتند که این موجب شده می‌شود اداره کل نوسازی مدارس استان تعهد مضاعف و سنگینی در قبال بذل و بخشش خیرین ایجاد شود.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس ایلام تصریح کرد: در این راستا در 27 اردیبهشت‌ماه سال جاری جشنواره خیرین استانی برگزار می‌شود و زمینه حضور تمام خیرین در این عرصه فراهم است.

وی با اشاره به اینکه در سال 1395 تعداد 50 پروژه آموزشی و ورزشی مشتمل بر 231 کلاس، 53106 مترمربع و با اعتباری معادل 295 میلیارد ریال در دست اجرا است، گفت: تعداد 15 فضای آموزشی جدید طراحی و عملیات اجرایی آن‌ها در ماه آینده آغاز می‌شود.

هژبری بابیان اینکه تعداد 113 مدرسه در سال 95 به سامانه گرمایشی استاندارد تجهیز می‌شوند، افزود: در سال گذشته تعداد پروژه 164 کلاس درس تکمیل و به بهره‌برداری رسید و تعداد 19 فضای آموزشی مشتمل بر 129 کلاس درس به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز شده‌اند.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس ایلام ادامه داد: در طول سال گذشته تعداد 25 پروژه و 164 کلاس درس تکمیل و به بهره‌برداری رسید و 19 فضای آموزشی مشتمل بر 129 کلاس درس به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز شدند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس ایلام، پیگیری و تأمین اعتبار پروژه از منابع مختلف و ملی مشارکتی، تکمیل پروژه‌های نیمه اتمام، نوسازی مدارس فرسوده و تخریبی متناسب با اعتبار تخصیص‌یافته، مقاوم‌سازی فضاهای غیر ایمن، تکمیل پروژه‌های حاشیه مسکن مهر در مناطق مختلف استان، تکمیل مجتمع‌های شبانه‌روزی، استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس، نگهداری و تعمیرات فضاهای آموزشی مدارس، تأمین و تجهیز موردنیاز مدارس و هوشمند سازی و تکمیل پروژه‌های ورزشی مدارس را از اولویت‌ها و برنامه‌های در دست اقدام این دستگاه است.

انتهای پیام/