ایلام بیدار07:32 - 1395/02/07
رئیس اداره استاندارد مهران خبر داد؛

بررسی 94 پرونده صادراتی در مرز مهران

رئیس اداره استاندارد شهرستان مهران از نظارت بر صدور 94 پرونده صادراتی در مرز بین المللی مهران خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازاوای مهران، جعفرفرهادبیگی رئیس اداره استاندارد شهرستان مهران گفت: پس از بازرسی ها، نظارت و کنترل های مستمر کارشناسان استاندارد ۹۴ پرونده صادراتی و وارداتی از طریق گمرگ به اداره استاندارد مهران ارجاع و کالاهای دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد به کشور عراق صادر شده است.

وی، افزود: طي اين مدت تاکنون بیش از هفت هزار و 625 تن کالای استاندارد از مرز بین المللی و پایانه مهران به کشور عراق صادر شده که انواع مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی، الیاف و پارچه بیشترین محصولات و کالاهای صادر شده استاندارد بوده است.

فرهادبیگی، تصریح کرد: 60 آزمون تعیین ماهیت نیز در آزمایشگاه های این اداره انجام شده که بیشترین آن مربوط به سنگ های ساختمانی، سنگ آهن، الیاف پلی استر و مواد شیمیایی است.

رییس اداره استاندارد مهران، گفت:شش مورد بازدید و نمونه برداری از مراکز عرضه و هشت بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی شهرستان مهران در يك ماه گذشته سال 95 انجام شده است.

روزانه بیش از 800 دستگاه تریلر و کامیون حامل کالاهای غیرنفتی تولید ایران برای صدور به عراق وارد پایانه بازرگانی مرز بین المللی مهران می شود.

انتهاي پيام/س