ایلام بیدار07:24 - 1395/02/07
در مراسمی/

آیین تجلیل از حامیان ایتام در دره شهر برگزار شد

همزمان با ماه رجب آیین تجلیل از 28 حامی ایتام در شهرستان دره شهر برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیمره خبر، "آیت رشیدی" مدیر کمیته امداد دره شهر در این مراسم گفت: یکهزارو 654 حامی سرپرستی 259 نفر از ایتام در شهرستان را برعهده دارند.

وی اظهار کرد: سال 94 کمک حامیان به ایتام دره شهری با 65 درصد افزایش به هفت میلیاردو 730 میلیون ریال رسید.

رشیدی افزود: این میزان کمک مالی درزمینه  اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی، کمک هرینه تحصیلی، ازدواج، معیشت، مسکن، پوشاک و وسایل کمک آموزشی هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد دره شهرضمن تاکید بر لزوم رسیدگی و احساس مسئولیت همگانی در برابر فقرا و ایتام و نیازمندان خاطرنشان کرد: البته باید کمک ها توام با حفظ کرامت انسانی و عزت نفس باشد.

حجت الاسلام "محمد جواد قنبر بیگی" امام جمعه دره شهر نیز درادامه این مراسم رسیدگی به ایتام را مصداق بارز نیکوکاری دانست و افزود: به تعبیر و فرمایش امیرالمومنین علی (ع) بهترین نیکوکاری ها، نیکی به یتیمان است.

وی اظهار کرد: کمک و انفاق  به ایتام جایگاه ویژه ای در نزد خداوند متعال دارد.

قنبر بیگی یاد آور شد: برگزاری این مراسمات ارتقاء سطح زندگی، عزت و امید را در بین ایتام افزایش می‌دهد.

در ادامه نیز شبیب جعفرزاده معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام گفت: بیش از سه هزار500 یتیم در استان اکنون زیرچتر حمایتی 20 هزار انسان نیکوکار قرار دارند.

وی افزود: اکرام و توانمند کردن خانواده های زیرپوشش این نهاد از لحاظ فکری و روحی از مهمترین کارهای فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان است.

جعفرزاده کمک و یاری رساندن به نیازمندان و ایتام را نوعی وظیفه دانست و از همگان نیز درخواست کرد که بنا به توان و قدرت خود سهمی در رفع مشکلات محرومان جامعه داشته باشد که رضایت خداوند را دربر خواهد داشت.

در ادامه این مراسم با اهدا لوح تقدیر 28 حامی ایتام تجلیل شدند.

 

پایان پیام/س