ایلام بیدار00:03 - 1395/01/29
دولت گرانی ها در یابد؛

سفره های مردم بی رنگ شده است

با وجود قول و قرارهای مسوولان انگار کابوس ترسناک گرانی خیال ندارد به این زودی ها دست از سر مردم ایران به ویژه اقشار حقوق بگیر و کم درآمد بردارد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآوای مهران، قصه افزایش قیمت ها هر روز به گونه ای خود را برای مردم نمایان می کند یک روز گوشت و لبنیات، روز دیگر برنج و حبوبات و این قصه سال هاست که ادامه دارد.

پس از انتخابات ریاست جمهوری و دولت جدید با شعار تدبیر و امید قرار بود مشکلات اقتصادی کشور صد روزه رفع شود هرچند اینها را شعارهای انتخاباتی تلقی کنیم اما پس از گذشت سه سال جای توجیهی برای دولت نمانده و باید این واقعیت را پذیرفت که مشکلات اقتصاد در سر راه مردم همچنان وجود دارد.

با وجود پایان برجام جرای برجام اما در خصوص تعهدات طرف مقابل اقدام محتوایی به مفهوم اینکه عملیات واقعی در عرصه اقتصادی انجام شده باشد و خود را نشان دهد انجام نشده است و داستان گرانی ها و خالی شدن هر روزه سفره مردم پس از برجام به مشابه داستان هزار و یک شب است و معلوم نیست گره کار کجاست که آب خوش از گلوی مردم پائین نمی رود.

با تمرکز بیش از اندازه بر موضوع هسته ای دولت قافیه بازار را تا حدودی باخته است و اغلب کارشناسان اقتصادی بر این عقیده هستند که مهار تورم لزوما به معنای رنگین شدن سفره مردم نیست و چه بسا در پاره ای از موارد قدرت خرید ضعفا کاهش هم پیدا کرده است.

از سوی دیگر بنا بر ارائه آمارهای نگران کننده ای که وزارت بهداشت و درمان منتشر کرده است بیشتر کودکان و نوجوانان از فقر کلسیم و دیگر املاح مورد نیاز دوران رشد رنج می برند با این حال شنیده می شود که قرار است برای چندمین بار در یکی دو سال گذشته قیمت لبنیات افزایش داشته باشد.

با وجود این چنین نگرانی هایی در بین جامعه لازم است تا دولت تدبیر و امید در کنار توجه به مسائل بین المللی و در هیاهوی آمد و شد هیئت های رنگارنگ خارجی نیم نگاهی به سفره اکثریت مردم هم داشته باشد که دیگر خیلی وقت است که دارد از رنگی بودن خارج می شود.

 

انتهای پیام/س