ایلام بیدار07:49 - 1395/01/26
مسئولان به فکر رفع مشکلات مردم باشند؛

وضعیت نامناسب شهرک هزارانی آبدانان پس از سیل + تصاویر

شهرک هزارانی آبدانان در وضعیت بغرنجی به سر می برد.

به گزارشايلام بيداربه نقل ازآبدانان خبر، طرح های هادی روستایی از جمله پروژه هایی هستند که در راستای فراهم سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می شوند.
پایه چنین طرح هایی در کشور ما از سال 1362 و تحت عنوان روان بخشی روستاها، در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد و توسط وزیر مسکن و شهرسازی وقت به اجرا گذاشته شد و در سال های بعد به خصوص از سال 1366 توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پی گیری شد.
بر اساس آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه عمران محلی، ناحیه ای، منطقه ایی و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور مصوب مورخه 12/10/78 هیأت دولت، طرح هادی روستایی عبارت از: طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی یا طرح های جامع ناحیه ای تعیین می نماید.ˈ

بعضی از خیابانهای روستای شهرک هزارانی هنوز صورت اولیه در هنگام ساخت روستا را دارند و فاقد جدول و آسفالت هستند و متأسفانه دهیار و اعضای شورا در بهسازی خیابانها بصورت گزینشی عمل می کنند.
با توجه به جمعیت 3500 نفری این روستا هیچگونه فضای سبز و یا شهربازی مطلوبی ندارد که خانواده ها جهت سرگرمی فرزندان خود از آن بهره ببرند.



 یکی از ساکنان خیابان شهید کرد پورمند این روستا در گفتگو با آبدانان خبر گفت  : سالهاست که برای آسفالت این خیابان  به دهیاری و اعضای شورا التماس می کنیم ولی هیچ توجهی به این خیابان  نمی شود.

وی با اشاره به وضعیت نامساعد محله خود، گفت: خیابان  شهید کرد پورمند  وضعیت نامساعدی دارد و دهیاری و شورا به صورت گزینشی برخی مناطق  را آسفالت و جدول گزاری کرده و این  خیابان   را  به فراموشی سپرده اند.
.
یکی دیگر از ساکنین این خیابان گفت : به علت عدم توجه دهیاری و شورای روستا به این خیابان،  توسط ساکنیین قسمتی از آن   به شکل نامناسب شن ریزی شده که دست اندازی متعدد  در آن به وجود آمده است و این خود تردد را با مشکل مواجه ساخته است.  






وی  با اشاره به وضعیت نامساعد این خیابان  گفت: عبور از این  خیابان  در زمان بارندگی و حتی شرایط عادی بسیار دشوار است و به علت بارندگی های اخیر گل و لای این خیابان   با هزینه  ساکنیین جمع آوری شده است.

اگر هر فرد مسئولی وجدان عمومی را ملاک عملکرد خود قرار دهد پیشرفت چشمگیری در کار خود خواهد داشت چرا که فرصت مسئولیت می گذرد و آنچه می ماند راستی است که همیشه در اذهان عموم خواهد ماند.

با این نگاه، مسئولین خصوصاً دهیار و اعضای شورای روستای شهرک هزارانی می بایست توجه جدی تری را معطوف به رفع مشکلات  روستا بخصوص مشکل ساکنیین خیابان شهید کرد پورمند نمایند.


انتهای پیام/س