ایلام بیدار00:40 - 1395/01/24
مسئولان به گوش باشند؛

زنگ خطر تعطیلی کارخانه گچ دهلران

اقدامات و مکاتبات بی عمل مسئولان باعث شده تا کارخانه گچ دهلران نیز همانند برخی دیگر از کارخانه های استان ایلام خود را در مسیر ورشکستگی ببیند

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، رهبرانقلاب بارها درسخنرانی ها، پیام ها ونشست های مختلف برموضوع اقتصادمقاومتی تاکیدکرده اند، راه حلی که فرمول اصلی شکستن سد تحریم هاست.اما آنچه تاکنون از عملکرد مسئولان دولتی حاصل شده نتوانسته این دستور مهم را عملی کند.

درست در شرایط تحریم های سخت اقتصادی، رهبرانقلاب با طرح موضوع حرکت به سوی اقتصادمقاومتی، نقشه راه دقیقی برای گذراز این وضعیت مشخص کردند. شیوه ای که اقتصاد را ملزم به تمرکز برتولیدات داخلی و کاهش اتکا به محصولات خارجی می کند تا ازاین طریق اقتصاد کشور شکوفا و تحمل شرایط تحریم آسان ترشود وکشور به قدرتی اقتصادی در جهان مبدل شود.
یکی از راه هایی که می تواند باعث رونق تولیدات داخلی شود هموار کردن مسیر کارخانه ها است تا با خیال راحت در مسیر تولید و توسعه قرار گیرند.
تولید و توسعه ی یک کارخانه هم باعث بی نیازی کشور از عدم واردات آن محصول و هم باعث افزایش اشتغال زایی می شود.
کارخانه گچ جواهر جنوب دهلران فعال ترین کارخانه گچ در استان ایلام می باشد که علاوه بر تأمین گچ استان ایلام و چند استان دیگر به دیگر کشورها نیز صادرات دارد.
 
کارخانه گچ جواهر جنوب دهلران
 
متأسفانه یکی از دردهایی که دامن گیر اقتصاد صنعتی استان ایلام شده است ورشکستگی کارخانه ها و منفعل شدن شهرک های صنعتی است.
 
اقدامات و مکاتبات بی عمل مسئولان باعث شده تا این کارخانه نیز همانند برخی دیگر از کارخانه ها خود را در مسیر ورشکستگی ببیند که اگر اقدامی صورت نگیرد دیر یا زود حتماً ورشکستگی دامن گیر این کارخانه نیز خواهد شد.
 
بر اساس این گزارش، صفا آزادبخت- مدیر کارخانه گچ جواهر جنوب دهلران- در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه ماهانه ۷۵۰۰ تن گچ تولید می شود، اظهار کرد: اگر مشکلات پیش و رو حل شود می توانیم ماهیانه ۱۵۰۰۰ تن گچ تولید نماییم.
 
وی افزود: در حال حاضر ۵۰ نفر به طور مستقیم و بیش از ۴۰۰ نفر به طور غیر مستقیم در کارخانه تولید گچ جواهر جنوب دهلران مشغول به کار هستند.
 
کارخانه گچ جواهر جنوب دهلران
 
مدیر کارخانه گچ جواهر جنوب دهلران عدم دسترسی به گاز شهری را مشکل عمده ی این کارخانه دانست و بیان نمود: بسیاری از کارخانه های گچ کشور که رقیب ما هستند به گاز شهری متصل شده اند و هزینه های تولید آن ها بسیار کاهش یافته است.
 
وی با اشاره به اینکه ماهانه ۱۰ سرویس نفت خریداری می کنیم، ادامه داد: هزینه هر سرویس نفت برای ما 100 میلیون ریال هزینه بر می دارد در حالی که رقبای ما هزینه ای بسیار کم تر برای سوخت کارخانه خود پرداخت می نمایند.
 
کارخانه گچ جواهر جنوب دهلران
 
آزادبخت عنوان کرد: نزدیک به ۳ سال است به دلیل رقابت با کارخانه های دیگر افزایش قیمت نداشته ایم در حالی که ما سود چندانی از این وضعیت نمی بریم ولی کارخانه های دیگر به دلیل داشتن سوخت گاز شهری بسیار سود می کنند و همین امر باعث شده که کارخانه گچ جواهر جنوب وضعیت نامطلوبی داشته باشد.
 
وی تولیدکنندگان را رزمندگان جنگ اقتصادی خواند و اظهار کرد: در شرایطی که شاهد تحریم های ظالمانه ای علیه کشور هستیم، باید پشتیبان فعالان تولید و صنعت که اقتصاد کشور را سرپا نگه داشته اند باشیم.
 
کارخانه گچ جواهر جنوب دهلران
 
مدیر کارخانه گچ جواهر جنوب دهلران از تولید به عنوان رکن اصلی رشد و توسعه اقتصادی کشور یاد کرد و افزود: توجه به تولید برای حفظ استقلال و اقتدار کشورمان ضروری است و برای تقویت این بخش باید همه موانع را از پیش رو برداشت و از همه امکانات به شکل شایسته استفاده کرد.
 
وی حمایت از صنعتگران و کارآفرینان را برای توسعه تولید کشور ضروری دانست و بیان نمود: بدون رفع موانع و مشکلات تولید و حمایت از فعالان این بخش دستیابی به شکوفایی اقتصادی در کشور ممکن نیست.
 
کارخانه گچ جواهر جنوب دهلران
 
گچ جواهر جنوب دهلران اکنون به یک برند معتبر در کشور تبدیل شده است و مسئولان باید در عمل پشتیبان چنین کارخانه هایی باشند. چراکه پیشرفت این چنین کارخانه هایی باعث پیشرفت اقتصاد شهرستان، استان و کشور می شود.
 
امید است پس از قریب ۳ سال از عمر دولت تدبیر و امید در سالی که با شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل آغاز شده است، مسوولین ذی ربط با بی تفاوتی و بدقولی دست و بال تنها کارخانه فعال دهلران- کارخانه گچ جواهر جنوب- را نشکنند.
 
کارخانه گچ جواهر جنوب دهلران
کارخانه گچ جواهر جنوب دهلران
 
انتهای پیام/س