ایلام بیدار06:56 - 1395/01/23
لزوم اقدام و عمل جدی مسئولان/

چرداول قطب اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی است

با توجه به ظرفیتهای بخش کشاورزی چرداول اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی می تواند در حوزه های مختلف این بخش بسیار اثر گذار باشد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازدیار زاگرس، هدف اقتصاد مقاومتی بازسازی و احیاء اقتصاد ملی است، موجودیت این اقتصاد که ایرانی و اسلامی است باید هر چه بهتر معلوم و مشخص شود و اگر بومی سازی ، خصوصی ، پر بازده و تولید زابودن را از شاخص های اقتصاد مقاومتی بدانیم بدون شک کشاورزی اقتصادی مقاوم است.

کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصادی است که در اثر افزایش درآمدهای ارزی ناشی از نفت مورد غفلت قرار گرفته و به حاشیه رفته است، مشکل اصلی این بخش، کمبود سرمایه‌گذاری در آن است. 

 کشاورزی محور توسعه کشور است و بعد از بخش صنعت قطب اقتصادی کشور است.

در شهرستان چرداول با توجه به ظرفیتهایی که در بخش کشاورزی وجود دارد، اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی می تواند در حوزه های مختلف این بخش بسیار اثر گذار باشد.

شهرستان چرداول به دلیل وجود خاک حاصلخیز و رودخانه های دائمی فراوان به عنوان قطب کشاورزی استان و بلکه غرب کشور شناخته می شود.

این شهرستان دارای زمینهای کشاورزی زیادی است که به صورت دیم وآبی کشت می شود وبیشترین محصولات این شهرستان برنج (عنبربو،شمشیری)،گندم،جو،عدس ونخود است که اگر مسئولان بیشتر به این حوزه توجه کنند شاهد شکوفایی اقتصاد این شهرستان واستان خواهیم بود.

در سالهای گذشته علیرغم خشکسالی و کم آبی کشاورزان این شهرستان ناامید نشده وبا توکل بر خدا به کشت زمینهایشان پرداختند تا محتاج بیگانه ها نباشند واز دست رنج خود استفاده کنند.

   شرایط جدید اقتصادی می طلبد که دولتمردان و مسئولان امربا نگاه ویژه به این وضعیت تسهیلات مناسبی در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار دهند تا این بخش که به علت کم توجهی مسئولان فراموش شده است دوباره احیاءشود.

گرانی کودهای شیمیایی،گرانی سم های ضدآفات کشاورزی،کمیاب بودن اجناس مورد نیاز از مشکلات کشاورزان این منطقه است که نیازمند کمک وهمیاری مسئولان شهرستان واستان است.

امید است در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال "اقتصاد مقاومتی ؛اقدام وعمل" نامیده شده است مسئولان شهرستان چرداول واستان ایلام به حوزه کشاورزی شهرستان چرداول توجه کنند که به راستی کشاورزی جلوه ای از اقتصاد مقاومتی است که می توان روی آن حساب ویژه ای باز کرد.

 

انتهای پیام/س