ایلام بیدار06:50 - 1395/01/14
مدیر کمیته امداد ملکشاهی خبر داد؛

خودکفایی 230 مددجوی شهرستان ملکشاهی

مدیر کمیته امداد ملکشاهی از خودکفایی 230 مددجوی این شهرستان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازملکشاهی خبر، خسرو توکلی، مدیر کمیته امداد ملکشاهی اظهار کرد: کمیته امداد امام (ره) به ویژه در مناطق محروم می تواند پشتوانه خوبی برای خانواده ها در جهت ایجاد تولید و اشتغال باشد و در راستای اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید نقش آفرینی کند. 

وی، افزود: کمیته امداد امام (ره) می تواند در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و ایجاد تولید و اشتغال نقش به سزایی در توانمند سازی مددجویان تحت پوشش ایفا کند.

مدیر کمیته امداد ملکشاهی، با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۶۰ خانوار در این شهرستان از خدمات این نهاد حمایتی استفاده می کنند، یادآور شد: تسهیلات ۱۸۰ طرح اشتغالزا از محل منابع امداد سال گذشته به مددجویان این شهرستان پرداخت شد که زمینه اشتغال به کار ۱۸۰ نفر در این طرح ها را فراهم کرد.  

توکلی، همچنین از خودکفا شدن ۲۳۰ مددجوی تحت پوشش این نهاد در شهرستان ملکشاهی با استفاده از برنامه های اشتغالزایی و توانمند سازی در سال گذشته خبر داد.

وی، از دیگر اقدامات این نهاد در سال گذشته را توجه به اشتغال و درآمد زایی بانوان سرپرست خانوار اعلام کرد و یادآور شد: با ایجاد کارگاه های آموزشی قالی بافی و گلیم بافی ۲۳۰ نفر از بانوان این شهرستان مشغول کار شده و از مزایای بیمه تامین اجتماعی نیز برخوردار شدند.

توکلی، تامین مسکن خانواده های فاقد مسکن را از دیگر اقدامات این نهاد در سال ۹۴ برشمرد و  خاطرنشان کرد: بیش از ۱۶۰ واحد مددجویی در سطح این شهرستان سال گذشته احداث ، تعمیر و یا تجهیز شده اند.

انتهای پیام/س