ایلام بیدار18:05 - 1395/01/03
اینجا نوروز طعم تلخی دارد؛

خانواده ایوانی در انتظار دستهای سخاوتمند خیرین+تصاویر

در حالی که همه ما بهترین تدارکات را برای نوروز فراهم کرده ایم تا لحضات خوشی را برای خود و خانواده فراهم کنیم هستند کسانی که در تهیه مایحتاج اولیه زندگی در مانده اند.

به گزارشايلام بيدار به نقل از جویزر ، در حالی که همه ما بهترین تدارکات را برای نوروز فراهم کرده ایم تا لحضات خوشی را برای خود و خانواده فراهم کنیم در فاصله ای نه چندان دور در روستای چهل زرعی شهرستان ایوان خانواده ای فقیر زندگی می کنند که در تهیه مایحتاج اولیه زندگی و داشتن سقفی ایمن که آنها را از رنج و زحمت نجات دهد ، مانده اند.

پدر 50 ساله این خانواده که از ناحیه دست معلول و با ناتوانی جسمی روبرو است امکان رسیدگی به امور خانواده را ندارد و خانواده وی در نوروز امسال طعم آوارگی و گرسنگی و سرما را با هم می چشند.

وی به خبرنگار ما گفت : با کارگری امور زندگی را تا حدودی می گذارانیم و از دولت هم خدمات خاصی دریافت نمی کنیم ، اما بعلت بارندگی های شدید امسال سقف خانه (الوار) فروریخت و دیگر قادر به تعمیر آن نیستم و در این فصل هم کارگری پیدا نمیشود و الان حدود سه ماه است که هیچ کاری نکرده ام و ریالی درآمد نداشته ام خانه هم از برق و گاز محروم است.

این خانه محقر از داشتن سرویس بهداشتی و حمام نیز محروم است و امورات بهداشتی آن در زیر یک کپر که در حیاط منزل ساخته شده است تامین می شود.

فاطمه مهدوی مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی ایوان در گفتگو با خبرنگار ما گفت : با همت بچهای دانشجو در تلاش هستیم تا بتوانیم سرویس بهداشتی و حمام برای این خانواده فراهم کنیم ، اما عمق فقر این خانواده بیش از این قضیه است و دختر کوچک این خانواده برای ادامه تحصیل با مشکلات اساسی مواجه است و خود پدر خانواده نیز بعلت معلولیت و بیماری دیگر قادر به تامین معیشت خانواده نیست ، بطوری که حتی این خانواده از داشتن یخچال ، گاز و یک زیرانداز مناسب نیز محرومند.

وی ادامه داد : از نهادهای حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد تقاضا داریم بیایند و از نزدیک وضعیت اسفبار این خانواده را ببینند ، خانواده ای که ماههاست از دیدن یک وعده غذای مناسب محروم مانده اند ، مردم خیر شهرستان ایوان و استان ایلام می توانند در این ایام نوروز با سخاوت و نیک اندیشی ، خانواده ای محروم و دردمند را کمک نمایند تا کودکان رنجور این خانواده نیز اندکی شادی را تجربه کنند ، تا شاید بتوانیم یک اتاق مناسب برای آنها بسازیم.

گفتنی است همشهریان و هم استانی های عزیز جهت هماهنگی و مساعدت می توانند با شماره های 09184611725 - 09382637067 تماس حاصل فرمایند

 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/