ایلام بیدار16:05 - 1394/12/26
مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام در تشریح برنامه های نوروزی:

بومی سازی مهمترین رویکرد برنامه های نوروزی است/ راهیان نور اصلی ترین فعالیت تولیدی در ایلام

مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته بر روی بومی بودن برنامه های نوروزی تأکید شده و بر همین اساس جدول پخش برنامه ها براساس نیازسنجی و نظرسنجی های صورت گرفته ، آماده شده است.

"علیرضا شیروی" مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاری اجتماعی  ايلام بيدار در تشریح برنامه های نوروزی مرکز ایلام گفت: صداوسیمای ایلام برنامه های ویژه ای را برای ایام نوروز در نظر گرفته که در سه بخش سیما ، صدا وخبر، سیما پخش خواهد شد.

وی بومی بودن برنامه ها را رویکرد اصلی سازمان بیان و اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته بر روی بومی بودن برنامه تأکید شده و بر همین اساس جدول پخش برنامه ها براساس نیازسنجی و نظرسنجی های صورت گرفته ، آماده شده است.

شیروی ضمن تشریح برنامه های حوزه سیما در ایام نوروز تصریح کرد: در این حوزه برنامه های متنوعی برای پخش در نظر گرفته شده و سعی شده  محیطی شاد و مفرح برای خانواده ایجاد شود و برنامه ها بغیر از روز اول سال در سایر روزها از ساعت 14 الی 24 شب پخش خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام در ادامه برنامه های حوزه سیما را به شرح ذیل معرفی کرد:

ویژه برنامه سال تحویل

یکی از برنامه های ویژه نوروز برنامه سال تحویل بوده که به تهیه کنندگی حسین هاشمی تولید شده از ساعت شش  و 30 دقیقه صبح آغاز و تا ساعت 9 ادامه خواهد داشت.

شاد بودن یکی از آیتم های اصلی این برنامه بوده سعی شده در ویژه برنامه سال تحویل با پخش قطعات موسیقی محلی و طنزهای آرشیوی فضایی مفرح ایجاد شود همچنین در این برنامه از شخصیت های محبوب استانی که در زمینه های مختلف فرهنگی، ورزشی و ... تلاش ها و موفقیت هایی را کسب کردند دعوت شده است.

مستند ایلام

مستند ایلام  از برنامه های تولیدی و فاخر استان بوده که هرشب ساعت 23 از شبکه استانی ایلام پخش خواهد شد به معرفی فرهنگ و جاذبه های گردشگری شهرستان های استان پرداخته و در آن از تکنیک های جدید تصویربرداری بهره گرفته شده است.

این برنامه مستند در 10 قسمت 30 دقیقه ای به تهیه کنندگی روح اله اکبری تهیه شده است.

همچنین علاوه براین مستند ، مستندها روز ایران و جهان نیز پخش خواهد شد.

جرخه جم

جرخه جم یک دیگر از برنامه های تولیدی مرکز ایلام بوده که به تهیه کنندگی احسان رضایی تهیه شده و در آن با سفر به روستاهای مختلف استان ضمن معرفی فرهنگ روستایی استان بر بازی های بومی محلی تأکید دارد و هرروز یک مسابقه بومی محلی پخش خواهد شد.

این برنامه هرشب ساعت 23 از شبکه استانی ایلام پخش خواهد شد

سریال آواره

این سریال که به زبان محلی تولید شده و زبانی طنز دارد هرشب از سیمای مرکز ایلام پخش خواهد شد.

جُنگ شبانه وهاران

یکی از مهمترین برنامه ایام نوروز در صداوسیمای مرکز ایلام "جُنگ شبانه وهاران" به تهیه کنندگی مراد کاوری بوده که در این برنامه با پخش آیتم های موسیقی و طنز لحظات شاد و مفرحی را برای خانواده ها فراهم می کند.

معرفی فرهنگ استان و جاذبه های گردشگری از اهداف این برنامه خواهد بود.

فیلم های سینمایی

مرکز ایلام علاوه بر پخش برنامه های تولیدی اقدام به پخش فیلم سینمایی کرده و در این راستا از فیلم های روز سینمای ایران و جهان استفاده خواهد کرد.

انیمیشن های داستانی بلند

با توجه به اینکه برنامه کودک و نوجوان در این ایام تعطیل بوده سیمای مرکز ایلام این عزیزان را فراموش نکرده و با پخش انیمیشن های داستانی  روز میزبان کودکان و نوجوانان استان خواهد بود.

شیروی برنامه های حوزه صدا در مرکز ایلام را نیز متنوع بیان و اظهار کرد: در حوزه صدا نیز ویژه برنامه های نوروزی خاصی تدارک  دیده شده و این برنامه های با ویژه برنامه تحویل سال که از ساعت شش صبح  تا 9 ادامه داشته، آغاز می شود.

وی در ادامه برنامه های حوزه خبر را معرفی و تصریح کرد: با توجه به ایام تعطیلات نوروز تنها یک بخش خبری در ساعت 19 و 30 دقیقه عصر خواهیم داشت و در آن علاوه بر رصد تحولات استان و اطلاع رسانی به مردم بخش ویژه نوروز را نیز شامل شده که به معرفی جاذبه های گردشگری استان می پردازد.

راهیان نور اصلی ترین فعالیت تولیدی در مرکز ایلام

مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام یکی از اصلی ترین و مهمترین بخش های تولیدی را راهیان نور عنوان و بیان کرد: مرکز ایلام نگاه ویژه ای به راهیان نور داشته به طوریکه در سالیان گذشته برنامه های فاخری تولید شده و امسال نیز همکاران برنامه های خاصی را برای ایام نوروز در نظر دارند و در همین راستان اکیپ ها سازمان از 27 اسفند در یادمان های شرهانی و قلاویزان مستقر شده و با ارتباز گیری مستقیم با مرکز ایلام و همچنین سایر شبکه های رسانه ملی ضمن معرفی یادمان های استان برنامه های راهیان نور در استان را پوشش خواهند داشت.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که مردم اعزیز استان رضایت کافی را از برنامه های این مرکز داشته باشند.

انتهای پیام/ی