ایلام بیدار10:07 - 1394/12/19
وضعیت اقتصاد ایران پس از رفع تحریم؛

سفره هاي مردم پس از برجام خالی تر شده است

پیوند زدن بهبود شرایط اقتصادی مردم با رفع تحریم‌ها فقط باعث ایجاد ناامیدی در مردم می‌شود و تحقق عینی دیگری نیز ندارد .

به گزارشايلام بيدار به نقل ازدیار زاگرس، جمعی از مردم شهرستان چرداول در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به لغو تحریمها واجرای برجام از ادامه گرانی های اجناس گلایه داشتند.

"احسان محمدی "شهروند چرداولی در گفتگو با خبرنگار ما گفت:دولت باید برنامه مشخص و عملی خود برای رفع بیکاری و گرانی را حل کند چراکه در این دو سال ونیم مرتب گفته‌اند که پس از تحریم مشکل گرانی و بیکاری حل خواهد شد،اما هنوز شاهد گرانی اجناس وبیکاری پس از برجام هستیم.

"مهدی فریادرس "مغازه دار سرابله ای اظهار داشت: پیوند زدن بهبود شرایط اقتصادی مردم با رفع تحریم‌ها فقط باعث ایجاد ناامیدی در مردم می‌شود و تحقق عینی دیگری نیز ندارد لذا دولت باید با مردم صادقانه برخورد می‌کرد.

"امیر شریفی"جوان چرداولی به خبرنگار ما گفت:با تبلیغات مستمری که مسئولان دولتی در دو سال و نیم اخیر درباره توافق هسته‌ای به راه انداخته بودند، شاید برای برخی از مردم این تصور ایجاد شده بود که با حصول توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها، قیمت اجناس و کالاهای مختلف کاهش خواهد یافت و پس از سال‌ها مردم، کمی احساس ارزانی خواهند کرد،اما برخلاف این تصور رایج، تاکنون که نزدیک به چهل روز از اجرای توافق هسته‌ای گذشته، خبری از ارزانی نیست وگرانی روز به روز بیشتر می شود.

"محمد احمدی"دیگر مغازه دار سرابله ای اظهار داشت:سفره هاي مردم پس از برجام به علت گرانی بیش از حد خالیتر شد این در حالیست که دولتمردان به مردم وعده داده بودند که مشکلات معیشتی واقتصادی مردم ایران پس از برجام حل خواهد شد.

"احمد ویسی"دانشجوی چرداولی گفت:مردم با گذشت دو سال از عمر دولت یازدهم و پس از برجام هنوز کاهش تورم وگرانی را لمس نکرده اند واین تنها یک شعار برای موفقیت در انتخابات بود.

"حمید کمری"دیگر جوان سرابله ای به خبر نگار ما گفت:با گذشت نزدیک به دوماه از اجرای برجام که به گفته دولتی‌ها موجب لغو همه تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان شده است، نگاهی به بازارهای مختلف و قیمت اجناس و کالاها بیانگر آن است که لغو تحریم‌ها هنوز تاثیری بر سفره مردم نداشته است، ومردم هرروز با گرانی اجناس دست وپنجه نرم می کنند.

"روح الله یارزاده" دیگر شهروند چرداولی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:مردم بعد از اجرای برجام منتظر کاهش تورم و گرانی های حاکم بر بازار بودند اما این کار اتفاق نیفتاد که هیچ ،بلکه موجب افزایش چند برابری اقلام مورد نیاز مردم در روزهای پایانی سال شد.

"سید یونس حسینی نیا "گفت:یکی از وعده های مهم رییس جمهوری کشورمان چه در دوران تبلیغات انتخاباتی و چه زمان رسیدن به پاستور حل مشکلات اقتصادی مردم در طی 100 روز بود،اما 100 روز به 900 روز هم رسید و هیچ خبری از گشایش مشکلات اقتصادی مردم نشد.

"روح الله محمدی"دیگر مغازه دار چرداولی گفت:انگار قرار است با بی تدبیری دولت تدبیر و امید داستان تکراری آشفته بازار روزهای پایانی سال همچنان بی سرانجام بماند و اقشار کم درآمد و محروم جامعه شرمنده فرزندان و خانواده خود باشند.

انتهای پیام/ی