ایلام بیدار07:06 - 1394/12/18
با عملکرد آموزشگاه "قلم چی" در دهلران؛

"قلم چی" قلم را از دست دانش آموزان گرفت

نمایندگی موسسه آموزشی "قلم چی" در شهرستان دهلران به دلیل پرداخت نشدن اقساط، دانش آموزان را در روز کنکور از دادن آزمون باز داشت.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، موسسه کانون فرهنگی آموزشی قلم چی یکی از موسسات آموزشی غیردولتی در ایران است و از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه آموزش و نشر کتاب کمک درسی و برگزاری آزمون‌های برنامه‌ای و برنامه ریزی تحصیلی آغاز نموده است.

این موسسه که در سراسر کشور و از جمله شهرستان دهلران دارای نمایندگی می باشد، همواره در رسانه های مختلف با شعارهایی همچون دیگر نیاز نیست فرزندانمان بخاطر فقر از تحصیل جا بمانند و ... اقبال عمومی والدین و فرزندان آنها را به خود جلب کرده اند.
 
براساس این گزارش؛ در پی تماس تعدادی از والدین دانش آموزان دهلرانی با خبرنگار ما که عضو کانون قلم چی می باشند مبنی بر ممانعت مسئولان این موسسه در شهر دهلران از حضور این دانش آموزان در سر جلسه آزمون، این پایگاه تحلیلی خبری بنا به رسالت ذاتی خود موضوع را پیگیری نمود.
 
هر دانش آموزی که عضو این کانون می باشد و از خدمات آن استفاده می کند می بایست طبق قانون مبلغی را سالانه بعنوان شهریه پرداخت نماید که هر دانش آموز می تواند این میزان شهریه را در طی مدت یکسال بصورت اقساط پرداخت نماید.
 
طبق گفته والدین این دانش آموزان که قرار بود از آنها آزمون گرفته شود مسئولان این موسسه از ورود تعداد زیادی از دانش آموزان تنها به دلیل عقب افتادن چند قسط از شهریه آنها به جلسه آزمون جلوگیری کردند در حالی که پاسخنامه برای همه دانش آموزان صادر شده بود.
 
این موضوع باعث آزرده خاطر شدن دانش آموزانی شد که قرار است آینده سازان فردای کشور باشند در حالی که طبق شعارهای کانون قلم چی که نباید هیچ دانش آموزی بخاطر فقر مالی از تحصیل جا بماند اما این نوع برخورد مسئولان کانون در دهلران باعث القاء روحیه نا امیدی و سرخوردگی تعدادی از دانش آموزان شد.
 
البته می بایست این نکته را ذکر کرد که دریافت شهریه از سوی این موسسه حق طبیعی و قانونی آنها می باشد ولی مدیران این موسسه در دهلران می بایست چند روز قبل از برگزاری آزمون به دانش آموزانی که اقساط شهریه آنها به تعویق افتاده بود اعلام می کردند نه اینکه روز آزمون با انجام چنین حرکتی موجب شکسته شدن غرور دانش آموزان در مقابل دوستان خود شوند.
 
موضوعی که مسئولان کانون قلم چی همواره بر روی آن مانور تبلیغاتی می دهند فراهم کردن امکان تحصیل برای افراد بی بضاعت و کم بضاعت می باشد که این مهم از سوی مدیران کانون قلم چی در دهلران به فراموشی سپرده شده است.
 
انتهای پیام/س