ایلام بیدار12:07 - 1394/12/16
رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی ایلام:

همایش مبارزه با خشکیدگی درختان بلوط برگزار می شود

رئیس سازمان بسیج مهندسی کشاورزی استان ایلام از برگزاری همایش راهکارهای موثر در کاهش خشکیدگی بلوط در جنگل های زاگرس خبر داد.

فرهاد امینی مدیرسازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی  ايلام بيدار  گفت: در سال های اخیر پدیده خشکیدگی پوشش های گیاهی به ویژه درختان بلوط در جنگل ها به عنوان یکی از مشکلات اساسی در استان های زاگرس نشین شده است.

وی اظهار کرد: براین اساس و لزوم توجه به این آفت در جنگل های زاگرس سازمان بسیج مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایلام با همکاری نهادهای اجرایی در استان اقدام به برگزاری همایش راهکارهای موثر در کاهش زوال و خشکیدگی بلوط در جنگل های زاگرس نموده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی افزود: این همایش در شش محور به شرح ذیل برگزار می شود.

1-      بررسی میزان توسعه پدیده زوال و خشکیدگی بلوط غرب کشور

2-       بررسی عوامل شکل گیری پدیده خشکیدگی بلوط

3-      بررسی اثرگذارترین روش های مدیریت پدیده خشکیدگی جنگل های بلوط

4-      بسیج و مشارکت مردمی در مدیریت جنگل های غرب

5-      توانمند سازی بهره برداران مناطق جنگلی غرب

6-      ارزیابی و پایش روش های مدیریتی بکار گرفته شده در کنترل زوال و خشکیدگی جنگل های بلوط

امینی اظهار داشت: دکتر جهانسوز ، رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی میهمان ویژه این همایش می باشد.

مدیرسازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی ایلام در تشریح همایش اظهار داشت: این همایش یک روزه در دو نوبت صبح و عصر انجام می شود، که در نوبت صبح محققین مدعو از مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی ، دانشکده کشاورزی دانشگاه ایلام مقالات خود را ارئه می دهند.

وی ادامه داد: در نوبت عصر سند همایش توسط محققین مدعو و دبیرعلمی همایش آقای دکتر محمدعلی زارع چاهوکی از اساتید دانشگاه تهران تدوین و به پایان می رسد.

همایش راهکارهای موثر در کاهش خشکیدگی بلوط در جنگل های زاگرس 22 اسفندماه سالجاری ساعت 9 صبح در سالن یاس مجتمع رفاهی لاله توسط سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام  و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و دانشکده کشاورزی دانشگاه ایلام  برگزار می گردد.

انتهای پیام/ی