ایلام بیدار09:54 - 1394/12/12
با بیش از 1500 جاذبه گردشگری؛

ایلام مهیای پذیرایی از میهمانان نوروزی شد

قائم مقام ستاد خدمات سفر استان ایلام گفت: استان ایلام با برخورداری از یکهزار و 500 جاذبه تاریخی، طبیعی و گردشگری از مناطق مستعد کشور برای توسعه گردشگری است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ايلام بيدار، شاپور پولادی معاون هماهنگی امور عمرانی و قائم مقام ستاد خدمات سفر استان ایلام گفت: جلسات ستاد خدمات سفرهای نوروزی 95 از هفته گذشته آغاز شده است و استان ایلام برای پذیرایی از گردشگران نوروزی و کاروان های راهیان نور آماده می شود.

وی اظهار کرد: تمامی دستگاه های عضو ستاد بر اساس نوع ماموریتشان موظف شده اند زمینه میزبانی و استقبال شایسته و مناسب از گردشگران نوروزی را فراهم کنند و در این زمینه بیشترین مسئولیت بر عهده آموزش و پرورش است.

قائم مقام ستاد خدمات سفر استان ایلام افزود: آموزش و پرورش باید فضاهای آموزشی را برای اسکان گردشگران آماده سازی کرده و امکانات اولیه مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهد ضمن اینکه باید کنترل های لازم پیش از ورود مهمانان نوروزی به این فضا ها انجام شود تا گردشگران نوروزی با مشکلی مواجه نشوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و قائم مقام ستاد خدمات سفر ایلام اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت موظف است نظارت و کنترل دقیق بر بازار در خصوص قیمت ها و همچنین کنترل کیفی مواد غذایی و رعایت استانداردها را داشته باشد.

پولادی تصریح کرد: همچنین پلیس راه و راهور و جمعیت هلال احمر باید نسبت به استقرار گروه های خود در مکان های تعیین شده در مسیرهای مواصلاتی استان اقدام کنند و نیروی انتظامی نیز با اندیدشیدن تدابیر لازم امنیت مسافران و گردشگران نوروزی را تامین کند.

وی اظهار کرد: از تمامی مردم استان درخواست می شود زمان سفر خود را به نزدیک ترین پاسگاه انتظامی اطلاع دهند تا به منظور پیشگیری از سرقت تدابیر حفاظتی بیشتری در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز موظف است وضعیت بهداشتی و امکانات اسکان و تغذیه مجتمع های بین راهی، هتل ها و مهمانپذیرها را کنترل و نظارت کند.

قائم مقام ستاد خدمات سفر استان ایلام افزود: شهرداری ها نیز موظف شده اند نسبت به زیباسازی فضای شهرها و روستاهای هدف گردشگری استان اقدام کند و در این زمینه به منظور هماهنگی بیشتر گردهمایی شهرداران امروز (دوشنبه) در شهرستان مرزی مهران برگزار می شود.

وی بیان کرد: همچنین بروشور و سی دی های اطلاع رسانی و راهنمای گردشگران و مسافران نوروزی در خصوص معرفی جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان تهیه شده است و در ایام نوروز توزیع می شود. 
استان ایلام با برخورداری از یکهزار و 500 جاذبه تاریخی، طبیعی و گردشگری از مناطق مستعد کشور برای توسعه گردشگری است. 

انتهای پیام/ی