ایلام بیدار07:23 - 1394/12/03
با گذشت بیش از سه سال از ارتقاء به بخش/

کارزان تنها نام یک بخش را یدک می کشد

بخش کارزان از توابع شهرستان سیروان در سال 91 از دهستان به بخش ارتقاء یافته ولی بخش شدن این دهستان باعث پیشرفت و حل مشکلات این بخش نشده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، بخش کارزان از توابع شهرستان سیروان در سال 91 از دهستان به بخش ارتقاء یافته ولی بخش شدن این دهستان باعث پیشرفت و حل مشکلات این بخش نشده و کارزان تنها نام یک بخش را یدک می کشد.

هم اکنون این بخش با مشکلات زیربنایی و اساسی مواجه است و مهمترین آن عدم استقرارشهرداری و ادارات می باشد.

متاسفانه بعد از بخش شدن کارزان تلاش های بسیار ضعیفی برای مستقر شدن ادارات و ایجاد امکانات بیشتر در این بخش انجام شده و هم اکنون اکثر مشکلات پابرجاست.

نبود نمایندگی ادارات در اين بخش با توجه به فاصله بیش از 30 کیلومتر بين کارزان تا مرکز شهرستان سیروان موجبات نارضايتي مردم را فراهم نموده است كه خبرنگار ما برای تهيه گزارش به ميان مردم اين بخش رفته و جويای مشكلات آنان شده است.

شماری از مردم در گفتگو با خبرنگار ما بر لزوم استقرار و راه اندازی نمایندگی برخی ادارات مانند کمیته امداد، ثبت احوال، دادگاه، دامپزشکی، بانک، شهرداری و ... تاکید کردند و خواستار توجه مسئولان در این زمینه شدند.

رضا.م یکی دیگر از شهروندان این بخش از نبود ادارات گله کرد و گفت: ارتقای هر منطقه در تقسیمات کشوری به منظور توسعه آن و استقرار ادارات مختلف صورت می گیرد که این موضوع در بخش کارزان محقق نشده و هم اکنون مردم این بخش با مشکلات زیادی روبرو هستند.

این فرد ساکن بخش کارزان تاکید کرد: برای خدماتی مانند تعویض و صدور شناسنامه یا صدور کارت ملی باید مسیر کارزان تا لومار (مرکز شهرستان) را طی کنیم و چند روز پیگیر باشیم تا کارمان انجام بگیرد که در ایام سرد و گرم سال خستگی و کمبود وسیله نقلیه بر آن اضاف می‌شود و باعث مشکلات فراوانی می‌شود که از حوصله این بحث خارج است.

یک شهروند کارزانی که تحت پوشش کمیته امداد است با بیان اینکه برای دریافت خدمات کمیته امداد مجبور است به مرکز شهرستان مراجعه کند اظهار کرد: بیشتر اوقات که برای انجام کاری به وِیژه انجام امورات مربوطه به کمیته امداد به مرکز شهرستان سفر می‌کنم علاوه بر پرداخت هزینه رفت و آمد خطرات جانی هم در کمین است.

این شهروند افزود: اکنون مردم در این بخش برای انجام برخی کارهای کوچک خود نیز باید به مرکز شهرستان مراجعه کنند که این مراجعات وقت و هزینه زیادی از مردم این منطقه میگیرد.

امیدی یکی دیگر از اهالی کارزان نیز گفت: تعداد زیادی از مردم که دارای مشکلاتی در زمینه دادگاهی هستند برای انجام امور خود به دادگستری شهرستان مراجعه می‌کنند که اگر دادگاه در بخش مستقر بود ضمن اینکه از شدت ترافیک کارها در دادگستری شهرستان کاسته می‌شد باعث رضایتمندی مردم هم می‌شد تا برای خدمتی ناچار نباشند به لومار مرکز شهرستان مراجعه کنند.

محمدیان یکی از دامداران کارزان هم از عدم وجود اداره دامپزشکی در بخش گله کرد و وجود آن را بسیار لازم دانست و گفت: مردم برای انجام امورات مربوط به دام و دامپزشکی باید به لومار (مرکز شهرستان) یا شهرستان چرداول بروند و هزینه‌های زیادی در این زمینه پرداخت کنند و خطراتی را به جان بخرند اما استقرار دامپزشکی موجب رونق امور و رضایت عمومی به ویژه دامداران این منطقه که تعداد آنها هم کم نیست، خواهد شد.

محمد یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: بعد از ارتقاء و استقرار بخشداری امیدوار بودیم مشکلاتی که مردم در زمان دهستان بودن داشتند مرتفع شود، ولی متأسفانه هنوز این مشکلات به قوت خود باقی هستند.

وی اظهار کرد: با ارتقای دهستان کارزان به بخش خوشحال بودیم که چند سال عقب ماندگی تا حدودی جبران خواهد شد و از مشکلات مردم کم خواهد شد اما همان طور که می‌بینید این گونه نشد و مشکلات هنوز مردم را آزار می‌دهد.

وي افزود: ما از مسئولان سیروان می‌خواهیم که برای رفع مشکلات مردم و استقرار ادارات در اين بخش تلاش مضاعف داشته باشند.

جمعی از اهالی بخش کارزان یکی دیگر از مطالبات این بخش را استقرار بانک و خودپرداز در منطقه دانستند و اظهار کردند: استقرار بانک نیز از خواسته‌های مردم بخش کارزان است که نیاز آن در منطقه به شدت احساس می‌شود.

این شهروندان افزودند: برای انجام کارهای بانکی باید به مرکز شهرستان یا شهرستان چرداول یا ایلام مراجعه کنند که این بدور از انصاف است.

این اهالی به عدم وجود شهرداری در مرکز بخش کارزان نیز اشاره کرده و افزودند: هر منطقه بعد از تبدیل شدن به بخش جهت توسعه و رونق به شهرداری نیازمند است که متاسفانه بعد گذشت بیش از سه سال از استقرار بخشداری هنوز فاقد شهرداری است.

امیدواریم مسئولان ارشد شهرستان و استان این مطالبه اساسی مردم را جهت توسعه و پیشرفت بخش کارزان در اولویت اقدامات خویش قرار دهند.

 

انتهای پیام/س