ایلام بیدار13:01 - 1394/11/30
خطیب جمعه ایلام:

تخریب شورای نگهبان همراهی با دشمنان انقلاب است/ حامیان سران فتنه به دنبال انتقام از رهبری هستند

خطیب جمعه ایلام گفت: سران فتنه و حامیان آنها با تخریب شورای نگهبان در صدد ورود به خانه ملت بود تا از این رهگذر شکست های خود را در فتنه ۸۸ جبران و هم از نظام و رهبری انتقام بگیرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام حضرت در خطبه های نماز جمعه گفت : پروژه تخریب و تضعیف شورای نگهبان توسط برخی از خواص در ۱۲ بهمن در سالروز ورود امام در فرودگاه کلید خورد و متاسفانه تخریب نه بلکه واقعیت انتقام گیری از شورای نگهبان است چرا که شورای نگهبان سد محکم در برابر هجمه های آنها و مانع ورود آنها به مجلس شورای اسلامی می باشد.

وی با شاره به اینکه تضعیف و تخریب شورای نگهبان توسط هر کسی چه آگاهانه و یا غیر آگاهانه همراهی با دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام اسلامی بوده اظهار کرد: سران فتنه و حامیان آنها با این تخریب ها در صدد ورود به خانه ملت بود تا از این رهگذر شکست های خود را در فتنه ۸۸ جبران و هم از نظام و رهبری انتقام بگیرند.

خطیب جمعه در ادامه به وضعیت اقتصاد و معیشت مردم اشاره و تصریح کرد: راه حل مشکلات اقتصادی و رکود عمیق و نگران کننده با برقراری روابط سیاسی و اقتصادی با آمریکا و متحدان غربی آنها امکان پذیر نیست . 

وی افزود: مطالبه بحق مردم از دولت تدبیر و امید پس از توافق هسته ایی و اجرای برجام شکوفائی اقتصاد و بهبود وضع معیشت و ایجاد اشتغال برای میلیونها جوان بیکار جویای کار است اما متاسفانه چندین ماه از توافق هسته ایی و اجرای برجام می گذرد نه تنها گشایشی در زمینه اقتصادی و رونق آن حاصل نشد ، حتی از شعارهای پر زرق و برق وعده های تحقق دوران طلایی پس از برجام فضای کشور پر کرده بود خبری نیست.

نماینده ولی فقیه در ایلام بیان کرد: هنوز مردم به جزئیات برجام اول دقیقا آگاهی پیدا نکردند ، کلید اجرای برجام دو توسط بعضی از مسئولان ارشد دولت زده شد.

حجت الاسلام لطفی اظهار داشت:  بدتر از همه با متهم کردن اقتصاددانان متعهد و دلسوز کشور به تند رویی و مانع تراشی در اجرای برجام است و اصولا تفکر نظام اقتصاد مقاومتی و همچنین پیوستن بدون چون و چرا به نظام سرمایه داری جهانی نمی تواند باعث حل مشکلات اقتصادی و نجات کشور از رکود باشد.

وی ادامه داد: اولا نظام سرمایه داری حاکم بر جهان غرب بشدت منفعت گرا و صرفا برای کسب منافع و منابع بیشتر کشورهای پولدار طراحی شده است و در فرایند نظام سرمایه داری غرب سلطه اقتدار سرمایه داران باعث می شود که کشورهای ثروتمند هر چه بیشتر ثروتمندتر و کشورهای در حال توسعه فقیرتر شوند اما در اقتصاد مقاومتی عمدتا بر توانائی های درونی اقتصادی و هم کاری با کشورهای در حال توسعه تکیه دارد . برای رشد سرمایه در داخل کشور نمی شود خود را به حلقه نظام سرمایه داری غربی وابسته کرد .

امام جمعه ایلام افزود: در نظام سرمایه داری جهانی ایده اصلی رقابت است و قطعا آنها با ابزارهای مهمی که در اختیار دارند در مقابل ما دست بالا را در زمینه های گوناگون خواهند داشت اما در ایده اقتصاد مقاومتی باید خیلی خوب و با دقت برنامه ریزی کرد که ما در چه چیزهایی دارای مزیت نسبی هستیم و در آنها سرمایه گذاری کنیم .

وی گفت: علاوه بر این اصولا اقتصاد مقاومتی عدالت محور است و در صدد تامین منافع عامه و رفع نا برابری های اقتصادی است  اما در نظام اقتصاد سرمایه داری غرب عدالت اجتماعی و برابری اقتصادی معنا و مفهومی ندارد .

نماینده ولی فقیه در ادامه خطبه های خود به انتخابات 7اسفند گریزی زد و اظهار کرد: شرکت در انتخابات باید بعنوان وظیفه دینی ، انقلابی و ملی تلقی شود و حضور گسترده مردم در کنار صندوق های رای ضربه کوبنده بر دشمنان و یاوه گوئی های آنان و ناکام نمودن بدخواهان در رسیدن به اهداف خود شوم می باشد.

خطیب جمعه ایلام  کاندیداهای محترم به رعایت قانون و ایجاد فضای دوستی و صمیمیت و رقابت سالم و دوری از تخریب یکدیگر ، توهین و تهمت به رقیب خود توصیه کرد و بیان داشت:  کاندیدا باید از ریخت و پاش و هزینه های مالی پرهیز کنند و تبلیغات آنها باید در فضای سالم و در شان ملت و نظام اسلامی باشد.

انتهای پیام/ی