ایلام بیدار07:25 - 1394/11/20
معاون وزیر رفاه در ایلام:

قانون جامع حمایت از حقوق معلولان اجرایی می شود

رئیس سازمان بهزیستی از اجرایی شدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از ابتدای سال ۹۵در کشور خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از روابط عمومی بهریستی ایلام، انوشیروان محسنی بند پی عصر روز دوشنبه در جمع کارکنان و مددجویان زیر پوشش بهزیستی ایلام در سالن اجتماعات این اداره کل افزود: این قانون در قالب 12فصل و 31ماده با تدبیر و حمایت ویژه دولت یازدهم هفته گذشته در مجلس تصویب و از سال 95اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در این قانون تمامی مشکلات معلولان اعم از پایین بودن مستمری، مناسب سازی معابر شهری و عمومی، مستمری مناسب و معقول و سایر خدمات دیده شده و با اجرایی شدن آن تحول گسترده ای در وضعیت معیشتی معلولان ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه بار مالی اجرایی شدن این قانون از سوی دولت تامین و تعهد شده و دولت یازدهم به عنوان تنها دولتی بوده که برای اجرایی شدن این قانون بصورت جدی پای کار آمده و وارد عمل شده افزود: تامین وسایل توانبخشی معلولان ویژه استان های محروم کشور یکی دیگر از بندهای این قانون است که از سال آینده تحقق خواهد یافت.
محسنی بند پی دولت تدبیر و امید را دولت رفاه دانست و گفت: این دولت در کنار دیپلماسی خارجی فعال ، رفاه مردم را سرلوحه کار قرار داده و وزارت رفاه این موضوع را بصورت ویژه در دست بررسی دارد.
وی اجرای طرح سلامت ایرانیان را یکی از دستاوردهای دولت در حوزه رفاه مردم عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح بیش از 10میلیون ایرانی زیر پوشش بیمه قرار گرفتند.
وی با ذکر اینکه نگاه بهزیستی به استان های کم برخوردار و محروم ویژه است ادامه داد: عدالت در جایی مفهوم واقعی یافته که گرفتاری های مناطق محروم برطرف و زمینه حال رفاه عمومی بصورت مساوی فراهم شود.
وی ادامه داد: باید شرایطی در جامعه حاکم شود که همه آحاد جامعه از رفاه و آسایش لازم برخوردار و در این زمینه خدمت به محرومان در اولویت قرار دارد.
وی اظهار کرد: بهزیستی به عنوان ثمره بزرگ انقلاب اسلامی تخصصی ترین، علمی ترین، فنی ترین و کارشناسی ترین سازمان حمایتی کشور محسوب می شود و سعی دارد تا مشکلات و آسیب های جامعه را با مداخله علمی رفع کند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد، اختلالات روحی، روانی، جرم، تولد نوزادان معلول و غیره در جامعه گفت: باید هدفگذاری در بهزیستی بدرستی انجام گرفته تا این آسیب ها سیر نزولی پیدا کرده و مهار شوند.
وی مداخله بهنگام و ارایه خدمات مشاوره ای را راهبرد این سازمان دانست و بیان کرد: این سازمان اعلام آمادگی کرده تا در برنامه ششم توسعه به عنوان متولی سلامت اجتماعی کشور محسوب شود تا در جلوگیری از آسیب ها و معلولیت ها بیش از پیش مداخله گر باشد.
وی همچنین با اشاره به 22هزار پرسنل بهزیستی و پایین بودن حقوق و مزایای این کارکنان گفت: تفاوت حقوق و مزایای دریافتی کارکنان بهزیستی با سایر ارگان ها معنادار و قابل توجه است که در این زمینه رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نمایندگان مجلس و کمیسیون اجتماعی مجلس انجام گرفته و از سال آینده فوق العاده 35درصدی شغل برای کارکنان این سازمان از سال آینده اعمال خواهد شد.
وی گفت: اکنون امتیاز سختی کار برای کارکنان بهزیستی از مجموع سه هزار امتیاز 800بوده که در این زمینه نیز رایزنی انجام گرفته تا به دو هزار و 500 امتیاز افزایش یابد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور میانگین اضافه کار کارکنان بهزیستی را 30ساعت با نرخ 48هزار ریال اعلام کرد و گفت: این در حالی است که ساعت اضافه کاری در سایر ارگان ها 80ساعت با نرخ ساعتی 80هزار ریال است که در این زمینه تمام تلاش خود را برای بهبود وضعبت معیشتی کارکنان بهزیستی بکار خواهیم گرفت.
وی از کارکنان بهزیستی خواست در کاهش آسیب های اجتماعی، پوشش طرح های پیشگیرانه از جمله غربالگری شنوایی و بینایی سنجی، کاهش نرخ آسیب های اجتماعی و غیره اهتمام و تلاش جدی داشته باشند.

 

انتهای پیام/س