ایلام بیدار12:52 - 1394/11/13
استاندار ایلام:

دولت نهم ودهم وقفه زیادی درپیشرفت مملکت داشت

استاندار ایلام گفت: متاسفانه دولت نهم و دهم با سیاستهای غلط باعث بروز مشکلات زیادی در عرصه بین الملل شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از سیمره خبر، " محمدرضا مروارید" استاندار ایلام در دره شهر گفت:  مطالعه تاریخ نشان می دهد تا قبل از انقلاب تمامی کشورهای جهان در دو قطب امریکا و شوروی وابسته بودند.

وی با بیان اینکه رژیم سر سپرده پهلوی نیز از قاغده مستثنی نبود، اظهار کرد:  تئوری "نه شرقی و نه غربی" امام راحل(ره) به شعار اصلی  ملت ایران در دهه فجر57 تبدیل شد و  پایانی بر سلطه طلبی این دو کشور به ظاهر ابر قدر دنیا بود.

مروارید در ادامه به مسئله هسته ای اشاره کرد و افزود: امریکایها قبل از انقلاب به دلیل رابطه با رژیم وابسته پهلوی و با کمک فرانسویها شروع به ساخت نیروگاه هسته ای بوشهر کردند.

وی تصریح کرد: بعد از انقلاب نیز تحقیقات دانشمندان ما در زمینه هسته ای ادامه پیدا کرد که علارغم نداشتن هیچ مشکل نظامی، این نیروگاه توسط امریکایها بمباران شد.

استاندار ایلام یادآورشد: این حرکت امریکاییها باعث نشد دانشمندان و محققان ما نا امید شوند بطوریکه بعد از جنگ تحمیلی جدا از بازسازی این نیروگاه تاسیسات هستهای در دیگر نقاط کشور نیز ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه این مسئله در دولت اصلاحات با ساخت تاسیسات هسته ای فردو وآب سنگین اراک وارد مراحل پیشرفته تری شد،افزود: در دولت اصلاحات تعدادی جاسوس با اعلام صلح امیز نبودن فعالیت هسته ای ایران کشور را در مقابل شورای امنیت قرار دادند.

مروارید خاطرنشان کرد: هرچند در ان زمان در همان زمان مذاکرات به رهبری دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشور بعنوان رئیس شورای عالی امنیت کشور به نتایجی رسید که باعث شد امریکا و اروپا شکاف ایجاد شود، اما متاسفانه دولت نهم و دهم بجای تحقیق در زمینه هسته ای  با سیاستها غلط و شعارهای بی مورد باعث بروز مشکلات زیادی در عرصه بین الملل شد، بطوریکه سازمان امنیت 8 قطعنامه در مورد ایران صادر کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه  قطعنامه های شورای امنیت یا به اشغال یا تغییر یک نظام منجر شده است ، افزود: :اما مردم با درک مناسب از اوضاع و انتخاب دولت تدبیر و امید درانتخابات 24 خرداد 92 نشان دادند به دنبال تغییرات هستند.

وی تصریح کرد: دولت از همان روز اول با تشخیص مناسب و تعیین تیم مذاکره قوی و کاربلد هسته ای توانست با مذاکرات پی در پی  به نتیجه خوبی در عرصه سیاستهای خارجی و داخلی برسد.

مروارید با بیان اینکه تلاش دولت باعث برداشته شدن تحریمها و قطعنامه های شورای امنیت شد، گفتد: شاید بخشی از هدفها را به دست نیاوردیم اما توانستیم با مذاکرات صحیح و اصولی تحریمها را برداشته وتغییرات خوبی در رونق اقتصادی و سیاسی کشور بوجود بیاوریم.

استاندار ایلام در ادامه سفر ریاست جمهور به کشورهای اروپایی را یکی از موفقیتهای بزگ برجام دانست و افزود: خلاف صحبتها و جوسازیهای برخی در مورد چمدانهای پر دلار رئیس جمهور در این سفر، تمامی هواپیماهای را بدون یک ریال هزینه  وارد ناوگان هوایی کشور شد.

وی  با بیان اینکه این افراد این افراد قرارداد هواپیماها را نقض اقتصاد مقاومتی دانستند، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی تکیه به داشته ها و نگاه به بیرون، نه اینکه به دنبال قطع ارتباط با دنیا باشیم.

مروارید یادآور شد: دولت تدبیر با حمایت رهبر انقلاب توانست شعار "نه شرقی و نه غربی" بناینگذار جمهوری اسلامی را جامعه عمل پوشاند.

وی با بیان اینکه اکنون انقلاب ما الگوی کشورهای مظلوم جهان است، افزود: جمهوری اسلامی ایران از نظر امنیت، منطق، اقتصاد، مقابله با تروریست و نظامی بعنوان یکی از قدرتها بزرگ جهانی مطرح است.

استاندار ایلام  خاطرنشان کرد: جوانان ما ضمن قدر دانستن نعمت انقلاب باید  با تحقیق در زندگی تمامی بزرگان این کشور مقتدر، دنباله روی آبادانی ایران اسلامی باشند.

پایان پیام/ی