ایلام بیدار17:34 - 1394/11/12
امام جمعه مهران:

آقای هاشمی در فتنه 88 وقتی عکس امام پاره شد چرا از امام و بیتش حمایت نکردید/چرا بیت امام را پشتوانه نیت پلید خود قرار می دهید

امام جمعه مهران گفت:این آقایی که الان به بیت امام علاقمند و مدافع بیت امام شده است باید از او پرسید، روزی که عکس امام را پاره کردند چرا خبری از بیت امام نبود؛ چرا آن روز سکوت کردید و چرا آن روز سنگ امام را به سینه نزدید.

به گزارشايلام بيدار،"حجت الاسلام ولدبیگی" امام جمعه شهر مرزی مهران در گفتگوی اختصاصی با ایلام پویا در خصوص سخنرانی اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و حمله به شورای نگهبان در حمایت از کاندید بیت امام گفت: شورای نگهبان حافظ و وارث دستاوردهای انقلاب اسلامی از آغازین روزهای انقلاب اسلامی در امر نظارت استصوابی بوده و فلسفه وجودی آن این بوده است که کسانی آرمان های انقلاب را قبول ندارند و با نظامی که برخاسته از اعتقاد و باور مردم نسبت به اسلام و خطوط قرمزی که نظام برای آن خون داد و به حمداله به ثمر رسید، افرادی که این خطوط را قبول ندارند و اعتقادی به این باورهای مردمی ندارند در عرصه انتخابات حضور پیدا نکنند.

ولدبیگی اظهار کرد: روزهای اول انقلاب این وظیفه خطیر بر عهده شورای نگهبان بود و الان هم عده ای به دنبال تضعیف و تحقیر شورای نگهبان هستند و باید این افراد را به کلام نورانی امام ارجاع داد، آنجا که فرمود: هر کس توهین و اهانت به شورای نگهبان و فقهای این شورا کند، حرکت او فساد انگیز و خود اومفسد فی الارض است و باید تحت تعقیب قرار گیرد.
وی افزود: کسانی که از آرمان های امام صحبت می کنند و از پیروی خط امام حرف می زنند، همیشه باید این آرمان و هدف و سخن امام را مد نظر قرار دهند که اهانت به شورای نگهبان و تعیین و تکلیف برای شورای نگهبان کردن و مسئله ای را برای این شورا درست کردن به دور از آرمان و هدف امام است؛ کسانی که به این شورا فشار و هجمه آورده اند و آن را در تنگنا قرار داده اند این افراد و اشخاص از آرمان امام فاصله گرفته اند و مصداق همان فرمایش امام راحل در خصوص فساد فی الارض بوده و باوری به پیروی از امام و خط امام ندارند.
ولدبیگی تصریح کرد: از باب مثال در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی کسی که در برابر ایشان قرار گرفت، آقای شیبانی بود، چرا آن زمان هاشمی به مردم نگفت اجازه دهید که مردم خودشان انتخاب کنند؟ چرا آن زمان که فضا به نفع آقای هاشمی بود شورای نگهبان خوب بود و امروز که اهداف و سیاست های آقای هاشمی به خطر افتاده، این حرکت شورای نگهبان دیگر بد است؟
امام جمعه مهران عنوان کرد: این حرکت "نؤمنُ ببعض و نکفر ببعض" است که هر وقت حرکت شورای نگهبان باب میل شما بود خوب است و هر وقت با سیاست شما جور در نیامد در برابر آن بایستید و به این شورا اهانت و توهین کنید.
ولدبیگی تاکید کرد: اگر کسانی که امروز از خط امام حرف می زنند و اینگونه در برابر شورای نگهبان قد علم می کنند و بر علیه این نهاد اصیل انقلاب اسلامی جبهه می گیرند، اگر امام بود چه برخوردی با آنان داشت؟
وی ابراز کرد: مصاحبه و مطالبی که از جانب این افراد هم اکنون از تلویزیون و در قالب مستند انقلاب همچون برنامه "پارلمان" پخش می شود نشان می دهد سیر فکری و خط سیاسی این افراد در گذشته بر عهد امام و بنا بر میل امام بوده و متاسفانه امروز میل امام را فراموش کرده اند و امروز بنا بر میل استکبار صحبت می کنند و بنا بر میل آمریکا و دشمنان قسم خورده و سیلی خورده از این نظام صحبت می کنند.
این روحانی گفت: کسانی که خودشان باید قانونگذار باشند و خودشان در نهادهایی همچون مجمع تشخیص مصلحت نشسته اند و قانونگذاری و رفع اختلاف می کنند بین مجلس و شورای نگهبان، این افراد ابتدا باید خودشان به قانون پایبند باشند، نمی شود که به قانون پایبند نبود و بعد هم از قانون گذاری حرف بزنند.
ولد بیگی اظهار کرد: مگر قانون این نیست که اگر کسی هم اعتراضی به روند عدم احراز صلاحیت یا عدم تایید صلاحیت دارد، باید مجاری قانونی را طی کند و اعتراض خود را ارائه دهد؟ آیا این جوّ مسموم را علیه شورای نگهبان ایجاد کردن، باب میل حرکت انقلابی امام است؟ آیا این بنابر مصلحت جمهوری اسلامی است؟ امروز دشمنان قسم خورده این انقلاب به دنبال بهانه ای برای حمله ور شدن به انقلابیون هستند، آیا این حرکات همان پُتکی نیست که دشمن منتظر آن است تا بر سر انقلابیون بزند؟
وی افزود: متاسفانه برخی مقاصد مختلف و تفرقه انگیزی را در این انتخابات دنبال می کنند که هیچ نام و نشانی از امام و رهبری و خط انقلاب در آن نیست.
امام جمعه شهرمهران تاکید کرد: برخی از افرادی که در پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ثبت نام کردند که اصلا باوری به ولایت فقیه ندارند و کسانی بودند که در فتنه 88 مرگ بر اصل ولایت فقیه سردادند و امروز هم در انتخابات خبرگان که قرار است روزی رهبر مشخص کند، ثبت نام کرده اند و باید به این افراد گفت: شما که اصلا رهبری را قبول نداشته اید و در فتنه 88 مرگ بر اصل ولایت فقیه سرداده اید چگونه ما باید به شما باور کنیم که در فکر تضعیف رهبری و جایگاه او نیستید؟ و چگونه باید باور کرد که اهداف شیطانی در پشت پرده این ثبت نام ها نیست؟
حجت الاسلام ولدبیگی گفت: حضرت آیت الله جنتی که واقعا مظلوم واقع شده اند و به قول برخی افراد که به درستی اشاره کرده اند که ایشان دومین مظلوم انقلاب بعد از دکتر شهید بهشتی است، بیان کردند: برخی ها نهضت ثبت نام راه انداختند و وقتی به درستی که رصد می شود می بینید که واقعا برخی از اهداف، اهداف پلیدی است و البته برخی انسان های ولایت مدار و کسانی که خون دل برای این انقلاب خوردند هم احساس خطر کردند و به میدان آمدند.
وی خاطر نشان کرد: در فتنه 88 همین آقایانی که در زیر خیمه یزید ماندند و خیمه امام حسین (ع) را رها کردند و در کنار کسانی قرار گرفتند که اعتقادی به ولایت فقیه نداشتند و در نماز جمعه با کفش حاضر شدند و در ماه رمضان و روز قدس روزه خواری کردند و در کنار کسانی قرار گرفتند که شعار مرگ بر آمریکا که شعار اصلی این نظام و بر گرفته از شعور واقعی مردم است را رها کردند و به هنگامی که تمثال امام راحل را آتش زدند سکوت کردند و الان مدافع خط امام و راه امام شده اند.
 این آقایی که الان به بیت امام علاقمند و مدافع بیت امام شده است باید از او پرسید، روزی که عکس امام را پاره کردند چرا خبری از بیت امام نبود؟ چرا آن روز سکوت کردید و چرا آن روز سنگ امام را به سینه نزدید؟ باید از این آقا پرسید چرا بیت امام را پشتوانه نیت پلید خود قرار می دهید؟