ایلام بیدار12:53 - 1394/11/12

مدارس ایلام در تب وتاب جشن پیروزی انقلاب اسلامی

دانش آموزان ایلامی برای برپایی جشن های انقلاب مهیا شده اند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام بیست، برای افرادی که پیروزی انقلاب بهمن 1357 را به چشم ندیده‌اند هم دهه فجر پر از خاطرات به یادماندنی است؛ خاطراتی که بیشترشان به برگزاری مراسم در مدارس و محله‌ها برمی‌گردد.

 اگر جزو نسل‌هایی که ما از خاطراتشان حرف می‌زنیم باشید، حتما می‌دانید که همیشه از اوایل دی جنب‌وجوش بیشتری در بین بچه‌های مدرسه موج می‌زد؛ جنب‌وجوشی که تنها می‌توان با تعطیلات نوروزی و پایان سال تحصیلی برای دانش‌آموزان مقایسه‌اش کرد. آن موقع همیشه معلم‌های پرورشی نقش پررنگ‌تری در مدارس پیدا می‌کردند، چرا که دور، دور آنها بود تا هنرهای بچه‌ها را به تصویر بکشند.

بله از دانش آموزان دهه 60 می خوام براتون بگم.

دانش‌آموزان دهه 60 به خوبی به یاد دارند که در ایام دهه فجر مدارس آذین بسته می‌شد و در این ایام با برگزاری جشنواره سرود، نمایش، مسابقه روزنامه دیواری و مسابقات ورزشی، روزها و لحظات ماندگاری برای دانش‌آموزان رقم می‎خورد که هنوز با گذشت سال‌ها در اذهان باقی مانده است.

در این روزها درس و مشق هم به حالت نیمه تعطیل درمی‌آمد و از همه بهتر خیلی لذت‌بخش بود وقتی معلم پرورشی یا یکی از دانش‌آموزان در کلاس را می‌زد و می‌گفت بچه‌های گروه سرود یا تئاتر تمرین دارند و باید کلاس درس را ترک کنند.

شاید اغراق نباشد که بگویم شیرین ترین برنامه در این ایم درست کردن روزنامه دیواری و نصب ان در راهرو مدرسه بود.

هرکسی که دستی به قلم داشت دست به کار می شد و با تهیه مقوایی شروع به نوشتن مطالب میکرد.

شیرینی این کار در کار گروهی آن بود، یکی مسئول پیدا کردن مطالب و عکس از روزنامه ها بود و با چسب به روزنامه دیواری می چسباند، یکیک خاطرات بزرگترها رو جمع آوری و با خط خوش روی مقوا می آوردند. در پایان هم مسئولان مدرسه بهترین‌ها را انتخاب کرده و به آنها جایزه می‌دادند.

خلاصه در ایام هرکسی هرکاری که از دستش می آمد انجام میداد.

این شور و حال در قشر جدید دانش اموزان هم کم و زیاد مشاهده میشود، در ایان ایام دانش آموزان با آذین بندی کلاس ها و راهروهای مدارس و برگزاری جشن از روزها قبل آغاز ایام الله دهه فجر سعی دارند به بهترین شکل ممکن کاری انجام دهند.

مدارس ایلام نیز با نصب پرچم ها، تصاویر امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی، بنر و پوستر بر سر در خود با مردم استان همراه شده و جلوه خاصی به خود گرفته اند.

دانش آموزان خود را برای شرکت در این آیین ها اماده کرده و همه چیز برای برگزاری و آغاز جشن های تولد سی و هفتمین سالگی انقلاب اسلامی ایران مهیا کرده اند.

ابلاغ برگزاری جشن ها انقلاب به مدارس

علی بیرانوند مدیرکل آموزش و پرورش ایلام به خبرنگار ما گفت: به کلیه مدارس استان ابلاغ شده تا جشن های ویژه دهه فجر توسط دانش آموزان در طول این دهه برگزار شود.

مدیر کل آموزش و پرورش ایلام بیان خاطرات انقلاب، اجرای نمایش با موضوع انقلاب و برگزاری نمایشگاه های مختلف هنری را از برنامه های دهه فجر امسال در مدارس استان اعلام کرد.

انتهای پیام/ی