ایلام بیدار07:22 - 1394/11/11
مردم شهرستان از نبود امکانات گله مندند/

مهران شهری بدون نجات غريق

چرا با وجود رودخانه هاي بزرگ دراطراف شهرمهران این شهر فاقد تجهیزات غواصی وغریق نجات است؟

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآوای مهران، شهر مرزي و بين المللي مهران با وجود تردد زائران و مسافران از نقاط مختلف كشور هنوز غواص ماهر ندارد و براي پيدا كردن جسد اين نوجوان از ساعت يك و نيم ظهر تا 6 عصر كه غواص از مركز ايلام به اين شهر مي آيد شهروندان تلاش كردند كه نتيجه اي براي پيدا كردن ان حاصل نشد.

متاسفانه در این شهرستان با وجود چنین رودخانه بعلت نبودن امکانات و تجهیزات لازم غواصی و غواص ماهر ساعتها جسداین جوان درزیر آب ماند و کاری از دست نیروهای امداد رسان این شهر برنیامد تا اینکه غواص از ایلام برای بیرون آوردن جوان غرق شده مهراني به منطقه حضور وتوسط آن غواص پس از چند ساعت جسد بی جان جوان مهراني از آب بیرون آورده شد.

در چنین شرایطی نگرانی‌هایی در خصوص خانواده غریق و جمعیتی که در کنار رودخانه در انتظار پیدا شدن غریق گرد آمده بودند، وجود داشت که لزوم تسریع در اقدام جهت یافتن غریق را دو چندان كرد.

با اينكه شهرستان مرزي مهران هميشه شاهد تردد زائران و مسافران از اقصي نقاط كشور است در ارگان‌های دولتی اين شهرستان غواص وجود ندارد و از تجهیزات لازم غواصی نیز برخوردار نیست و این یک نقص است.

سوال اینجاست چرا با وجود رودخانه هاي بزرگ دراطراف شهرمهران این شهر فاقد تجهیزات غواصی وغریق نجات است واگر دوباره چنیین اتفاقی دراین شهر رخ دهد آیا تیم امدادونجاتی دراین شهر وجود دارد که بتواند از چنیین حواث غم انگیزی جلوگیری کند.

نبود نجات غریق وامکانات غواصی  موجب نگرانی و گلایه مندی مردم این شهر بویژه جوانان شده است چرا باید شهرما همیشه برای کوچکترین امکاناتی به شهرهای دیگرنیازمند باشد شایداگر غواص درشهرما بود جان این نوجوان را نجات می داد نبود چنیین امکاناتی گلایه مندی مردم را بدنبال دارد.

درایام تعطیلات که مردم برای تفریح به حاشیه این رودخانه ها می روند باید نیروهای نجات غریق حضور داشته باشدتا درصورت غرق شدن فردی امدادرسانی صورت گیرد.

وقتی درحاشیه آب های ساحلی شمال علی رغم ممنوع بودن شنا درآن مکان ها تیم نجات غریق حضور دارد و روزها چندین نفر از شناگران درحال غرق رانجات می دهند چه می شد برای شهرمهران غواصانی بکار گرفته شوند.

انتظار میرود ستاد بحران شهرستان نسبت به تامین نجات غریق وتجهیز ات غواصی دراین شهرستان اهمتام ویژه ای بعمل آورده تا دیگرشاهدچنیین حوادث تلخی درآب های منطقه نباشیم .

 

انتهای پیام/س