ایلام بیدار07:04 - 1394/11/11

عمومی شدن تخلفات انتخاباتی زودهنگام کاندیداها

هرچه به روزهای انتخابات نزدیکتر می شویم حال و هوای استان و به تبع آن شهرستان مهران تحت تاثیر این رویداد سرنوشت ساز قرار می گیرد و تبلیغات زودهنگام کاندیداها که این روزها پیرامون آن سخن رانده می شود؛ روز به روز عمومی تر شده است.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازاوای مهران، هنوز به روزهای شروع تبلیغات کاندیداها نزدیک نشده ایم که هر یک از آنها به شیوه های گوناگونی از توزیع کارت های تبلیغاتی گرفته تا تبلیغ در شبکه های اجتماعی به تبلیغات می پردازند. اگر یک روز در سطح شهر تردد داشته باشید خواهید دید افرادی با در دست داشتن کارتهای کوچک تبلیغاتی بدون توجه به قانون انتخابات به تبلیغ کانیدادای مورد نظر خود می پردازند و یا هنگامی که در خانه خود هستید طرفداران کاندیداها با مراجعه به درب خانه ها به تبلیغ کاندیدادی مورد نظر خود می پردازند. این رویه باعث شده تا بسیاری از شهروندان با اظهار نارضایتی از وضع موجود خواستار برخورد قانونی با تبلیغات زود هنگام کاندیداها شوند.

حبیب شهبازی از شهروندان مهرانی در این خصوص به خبرنگار آوای مهران می گوید: کاندیداها که می خواهند در آینده قانون گذار شوند باید از هم اکنون قانون مداری را تجربه کنند. وی اظهارکرد: برخی کاندیداها با مراجعه به درب خانه های شهروندان را برای رای دادن به کاندیدای مورد نظرشان ترغیب می کنند در صورتی که هنوز زمان تبلیغات رسمی اعلام نشده است.

حسین احمدپور از دیگر شهروندان مهرانی نیز می گوید: روز گذشته که در سطح شهر بودم یکی از کاندیداها با برگه هایی به دست اقدام به توزیع برگه های تبلیغاتی خود در بین شهروندان کرد.

این شهروندان مهرانی ادامه داد: البته جلسات خانه به خانه در شهر مهران نیز از سوی کاندیداها انجام می شود اما از نظر قانونی کاندیداها می توانند اینگونه تبلیغ کنند یا خیر را خبر نداریم و کاندیداها به برگزاری جلسات متعدد در خانه های همشهریان ادامه می دهند.

رضا میرزایی یکی دیگر از شهروندان مهرانی ایجاد کانالهای طرفداری در شبکه های اجتماعی از کاندیداهای انتخاباتی را شیوه نوین کاندیداها عنوان کرد و گفت:در شبکه های اجتماعی طرفداران کاندیداها با ایجاد گروهها و کانالهای انتخاباتی همچنان به تبلیغات خود ادامه می دهند .

با این حال و به گفته حسین علی امیری سخنگوی وزارت کشور تبلیغات افراد تعیین صلاحیت شده ۲۹ بهمن تا ۵ اسفندماه خواهد بود ، اما شاهد هستیم که تبلیغات زود هنگام گام به گام به روزهای اوج خود نزدیک می شود .

امید است تمامی کاندیداها با رعایت اخلاق انتخاباتی، اخلاق اسلامی و حفظ سلامت رای مردم ، آرامش عمومی را مد نظر داشته باشند.

 

انتهای پیام/س