ایلام بیدار13:44 - 1394/11/10
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

بیش از 1000 میلیارد به پروژه های کشاورزی ایلام اختصاص یافت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: بیش از 40 پروژه عمرانی و خدماتی کشاورزی در استان به بهره برداری و یا کلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ايلام بيدار، "عبدالرضا بازدار" رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام در نشست با اصحاب رسانه با گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: در این ایام و همزملن با سالگرد پیرزوی انقلاب اسلامی بیش از 40 پروژه عمرانی و خدماتی کشاورزی در استان به بهره برداری و یا کلنگ زنی می شود.

وی اعتبار این پروژه ها را هزار و 610 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: 38 پروژه با اعتبار 650 میلیارد و اشتغال زایی بیش از 2000هزار نفر در حوزه خدمات و دام و طیور افتتاح و همچنین پنج پروژه با اشتغال زایی ده هزار و 500 نفر و با اعتبار 960 میلیارد ریال کلنگ زنی می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام افزود: بهره برداری از این پروژه ها نقش موثری در توسعه و آبادنی روستاها و همچنین اقتصاد خانوار دارد.

بازدار تصریح کرد: دولت نگاه ویژه ای به بخش کشاورزی استان داشته بطوریکه تنها استانی هستیم که از محل دو پروژه عظیم ملی ردیف اعتباری می گیریم.

وی در ادامه به بحث سامانه گرمسیری اشاره و بیان داشت: از محل این پروژه که از برکات مقام معظم رهبری بوده 30 هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام اراضی تحت پوشش آبیاری مکانیزه استان را 58 هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: از این مقدار 47 هکتار به پیمان رفته و اعتباری بالغ بر چهار هزار و 700 میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده است.

بازدار ابراز امیدواری کرد این مقدار در سال 95 به بیش از 100 هزار هکتار برسد.

وی در پایان ضمن تقدیر از اصحاب رسانه در همراهی با سازمان جهاد کشاورزی گفت: رسانه ها بعنوان سفیران فرهنگ در خصوص تغییر فرهنگ غذایی مردم  قلم فرسایی کنند.

انتهای پیام/ی