ایلام بیدار11:49 - 1394/11/03
مسئول بسیج دانش آموزی ایلام خبر داد/

اعزام 290 دانش آموزان دختر ایلامی به مناطق عملیاتی

مسئول بسیج دانش آموزی ایلام گفت: صبح امروز 290 دانش آموز دختر دوره متوسطه دوم ایلام به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

به گزارشايلام بيداربه نقل ازایلام بیست، صبح امروز (شنبه) نخستین کاروان از راهیان نور دانش آموزی دختر با بدرقه مسئولین آموزش و پرورش ،سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام و اولیا دانش آموزان به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

"ایوب ناصری مسئول بسیج دانش آموزی ایلام در گفتگو با خبرنگار ایلام بیست، اظهار کرد: مهم‌ترین هدف از اعزام کاروان‌های راهیان‌نور در قالب دانش‌آموزان ، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، بازگویی ایثار و رشادت‌های آنان و بزرگداشت ارزش‌های این انقلاب است.

وی با بیان اینکه اعزام دانش‌آموزان دختر به مناطق عملیاتی آغاز شده است، گفت: نخستین اعزام اردوی راهیان‌نور دختران به مناطق عملیاتی انجام شد و با برنامه‌ریزی انجام‌شده بیش از پنج هزار دانش‌آموزدختر ایلامی طی این مدت از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازدید می‌کنند.

مسئول بسیج دانش آموزی ایلام افزود: زمان در نظر گرفته‌ شده برای این سفر دانش‌آموزان برای بازدید از مناطق عملیاتی، در مجموع دو روز است که دانش‌آموزان در طول حضور در مناطق عملیاتی ازیا دمان شهدای شرهانی دهلران، یادمان های نقطه ایثار، قلاویزان و قرارگاه حضرت امیر(ع) بازدید می کنند.

ناصری همچنین به بیان اهمیت برگزاری این چنین اردوها اشاره و تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مقابله با جنگ نرم دشمنان از جمله اهداف دیگر اردوهای راهیان‌نور است.

وی همچنین هدف از اعزام این کاروان را معرفی الگوها و اسطوره‌های دوران دفاع مقدس، ایجاد پیوند عاطفی بین نسل‌های سوم و چهارم انقلاب با نسل اول انقلاب و همچنین ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان عنوان کرد و یادآور شد: اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی به مناطق جنگی از جمله برنامه‌های منظم سپاه با همکاری آموزش و پرورش است که با قوت انجام می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه آشنایی جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت موجب بصیرت‌افزایی آنان در برابر توطئه‌های دشمن در قالب جنگ نرم است، گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان و اثرات مخرب فضای مجازی و ماهواره بر روی باورها و اعتقادات نسل جوان، امروز وظیفه ما سرمایه‌گذاری بیشتر برای تقویت باورهای نسل جوان و ایجاد فضایی سالم در مقابل ابزارهای دشمنان است.

انتهای پیام/ی