ایلام بیدار17:26 - 1394/10/30
امام جمعه سیروان:

تخریب شورای نگهبان بخاطر منافع سیاسی است

امام جمعه سیروان گفت: بهتر این است که افراد قبل از تخریب شورای نگهبان اول قوانین و مباحث قانونی شورای نگهبان را مطالعه کنند تا خدای نکرده شورای نگهبان را مورد هجمه و انتقاد بی مورد قرار ندهند.

به گزارشايلام بيدار،حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی موسوی، امام جمعه سیروان در گفتگو اختصاصی با خبرنگارسیروان نوین گفت: یکی از مسائل مهم مورد توجه علمای شیعه، بحث تسری و نفوذ احکام اسلامی در قوانین و مسائل کشوراسلامی است.

وی اظهار کرد: در بحث مشروطه یکی از خواسته های علمای همانند شیخ فض الله نوری داشتن نهادی متشکل از علمای متعهد به اسلام تا قوانینی که توسط نهادهای قانون گذار تصویب می شود را از فیلتر مسائل اسلامی بگذرانند.

امام جمعه سیروان افزود: متاسفانه با کارشکنی ها و نفوذ روشنفکران غرب زده این هدف بزرگ علمای اسلام در آن زمان محقق نشد.

موسوی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب و به دست گرفتن رهبری حکومت اسلامی ایران توسط حضرت امام خمینی (ره) نیت و اهداف علمای دلسوز و متعهد اسلام محقق گردید و نهاد شورای نگهبان تشکیل شد.

وی تشکیل شورای نگهبان را خواسته الهی و اسلامی دانست و ادامه داد: شورای نگهبان با تطبیق قوانین مجلس با شرع و منابع اسلامی، تفسیر قانون اساسی بر اساس مسائل اسلامی و همچنین نظارت بر انتخابات بعنوان امین مردم به این خاطر است تا کشور اسلامی مطابق اسلام و قران هدایت شود.

امام جمعه سیروان تاکید کرد: الحمدالله شورای نگهبان تا به امروز در انجام وظایف خود موفق بوده و با اقدامات خود باعث حفظ اسلام و قرآن شده است.

موسوی با اشاره به تخریب شورای نگهبان توسط بعضی از افراد، گفت: اینکه یک عده شورای نگهبان را تخریب می کنند طبیعی است چرا که این افراد بخاطر منافع و مسائل سیاسی خودشان دست به این اقدام می زنند.

امام جمعه سیروان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان به خاطر اینکه کارش الهی و بر اساس اسلام است هرگز کوتاه و عقب نشینی نخواهند کرد.

موسوی اظهار کرد: شورای نگهبان یک بحث قانونی است و وظایف این نهاد در قانون اساسی  مشخص شده و به هیچ وجه برخلاف چارچوب ضوابط قانونی که بر عهده آن گذاشته شده عمل نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: همه ما بایستی شورای نگهبان و سایر نهادها که بر اساس قانون اساسی فعالیت می کنند را حمایت کنیم تا کشور روی روال اسلامی خود باقی بماند.

موسوی گفت: بهتر این است که افراد  قبل از تخریب شورای نگهبان اول قوانین و مباحث قانونی شورای نگهبان را مطالعه کنند تا خدای نکرده شورای نگهبان را مورد هجمه و انتقاد بی مورد قرار ندهند.

 

انتهای پیام/