ایلام بیدار11:15 - 1394/10/26
بعد از گذشت 10 سال/

پروژه راهسازی قاضی‌خان به بدره در نیمه راه

پروژه راهسازی قاضی خان به بدره که اجرای آن از سال 84 تاکنون زمان برده، این روزها در انتظار توجه مسئولان و اعتبارات است.

به گزارشايلام بيدار به نقل از سیروان نوین، شهرستان‌های تازه تاسیس سیروان و بدره از 10 سال پیش در انتظار بودند که با اتمام پروژه راه‌سازی قاضی خان به بدره بتوانند در مدت زمان کمتری در مسیری مناسب‌تر تردد داشته باشند.

سال‌ها از زدن کلنگ احداث این محور ارتباطی در استان ایلام می‌گذرد ولی ظاهرا گذشت 10 سال زمان کافی برای اتمام این پروژه نبوده و هنوز در نیمه راه است.

سرعت لاک پشتی طرح راهسازی قاضی خان به بدره که اجرای آن از سال 84 تاکنون زمان برده و به طور بدیهی موجب ناخشنودی اهالی مناطق تحت پوشش شده است این روزها در انتظار توجه مسئولان و اعتبارات می باشد.

پروژه راهسازی که با فقط 12 کیلومتر طول قرار است فقدان ارتباط مستقیم و مناسب جنوب شرقی با شمال غرب استان ایلام را رفع و مسافت آن را نسبت به روال موجود دستکم 70 کیلومتر کاهش دهد.

با اجرای این پروژه مسیر سیروان به بدره ۴۵ کیلومتر کوتاه تر می شود و فاصله جاده ای مناطق جنوبی با محدوده شمالی استان ایلام را 70 کیلومتر کاهش می دهد.

افزون بر تسریع در ارتباطات درون استانی، بهره برداری از این طرح مسافت و دسترسی به محورهای ارتباطی اصلی و برون استانی ایلام در دو جهت و مسیر مختلف جنوب و مرکز کشور را کوتاه و تسهیل می کند.

با وجود اهمیت این کریدور و نقش آن در توسعه استان ایلام اما مورد کم لطفی و بی مهری مسئولان استانی قرار گرفته و روند پیشرفت این محور بسیار کند و لاک پشتی است.

نمایندگان ایلام در مجلس، مسئولان استانی و شهرستانی بارها از بهره برداری این پروژه تا پایان 94 وعده داده بودند اما تنها 7 کیلومتر به بهره برداری رسیده و 5 کیلومتر آن که در حوزه شهرستان بدره نیز می باشد همچنان باقی مانده و نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی است.

این پروژه که به مدت 10 سال به محلی برای تبلیغ و وعده های نمایندگان و مسئولان استانی تبدیل شده است حال باید چند سال دیگر در انتظار بماند تا به بهره برداری کامل برسد.

7 کیلومتر از این پروژه که در محدود شهرستان سیروان قرار گرفته مورد بهره برداری قرار گرفته است اما 5 کیلومتر باقی مانده که در حوزه شهرستان بدره هنوز در تدبیر مسئولان مانده است.

انتهای پیام/ی