ایلام بیدار15:26 - 1394/10/25
امام جمعه ایلام:

دستگیری تفنگداران دریایی آمریکا در خلیج فارس نمایش اقتدار سپاه بود

امام جمعه ایلام گفت:قدرت‌نمایی ایران در اسارت و دستگیری تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در آب‌های خلیج فارس نمایش اقتدار سپاه و زهرچشم گرفتن از سران رژیم آمریکا بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلام بیدار،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام گفت: رژیم آل سعود با اقدامات افراطی و خارج از اصول اخلاقی و انسانی در ناامن کردن منطقه حساس خاورمیانه و ارتکاب جنایات بی‌شمار سعی در سرپوش گذاشتن بر شکست‌های سنگینی که در اثر سیاست‌های غلط خود در مسائل مهم و راهبردی و منطقه‌ای و جهانی متحمل شده دارد و در شرایطی که در داخل دچار مشکلات بسیار است با برون‌فکنی و منحرف کردن افکار عمومی منطقه و جهان برای چند صباحی به خیانت‌ ننگین و پلید خود ادامه می‌دهد.

وی اظهار کرد:رژیمی که در داخل با فساد گسترده مالی و اختلافات زیاد مواجه است طی این سال‌ها کوشیده تا با هزینه‌‌های سرسام‌آور مالی به حامیان بین‌المللی و منطقه‌ای خویش و پرورش گروه‌های تروریستی نظیر داعش در زمینه ناامن کردن منطقه به اهداف شوم قدرت‌های جهانی و صهیونیست بین‌المللی جامه عمل بپوشاند.

امام جمعه ایلام افزود:آل‌سعود تلاش کرده با عقده‌‌گشایی‌های کهنه و کور در مقابل سیاست‌های اصولی و منطقی و قدرت فزاینده جمهوری اسلامی قد علم کند و با دامن زدن اقدامات فرقه‌گرایانه و تفرقه‌‌انگیز در منطقه ائتلافی ضد ایرانی شکل داده و مدیریت کند.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد:ائتلافی که با اصول حکمت، عزت و قدرت و سیاست خارجی ایران تا به امروز در صحنه بین‌الملل رنگ باخته و ایران اسلامی به عنوان قدرت اصلی منطقه نقش تأثیرگذار و بی‌بدیل خود را در حل بسیاری از مسائل و تنش‌های فزاینده بین‌المللی حفظ و در ثبات منطقه به خوبی عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت:جمهوری اسلامی با عقل و تدبیر و مصالح و منافع ملی خود عمل کرده و تاکنون در برابر اقدامات غلط و هیجانی رژیم سعودی خویشتنداری کرده است اما اگر قرار باشد خاندان آل‌سعود در خلق توطئه‌های بسیار علیه جمهوری اسلامی دست برندارد با پاسخ کوبنده و سیلی محکم نظام قدرتمند اسلامی مواجه خواهد شد و رژیم پوسیده آل سعود به موزه تاریخ فرستاده خواهد شد چرا که طبق تحلیل سیاست‌مداران منطقه‌ای و بین‌المللی در این تقابل سعودی‌ها در برابر ایران بازنده‌اند.

وی در ادامه خطبه های خود به اسارت تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه اشاره و تاکید کرد: قدرت‌نمایی ایران در اسارت و دستگیری تفنگداران نیروی دریایی آمریکا در آب‌های خلیج فارس نمایش اقتدار سپاه و زهرچشم گرفتن از سران رژیم آمریکا بود.

امام جمعه ایلام عنوان کرد:آمریکا هر از چند گاهی با حرکات ایذایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را تست می‌کند و درصدد است که آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی را برای مقابله با هرگونه تجاوز بررسی کند.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: اقدام شجاعانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عذرخواهی رسمی مقامات آمریکایی نمایش قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در برابر هرگونه تجاوز به خاک میهن اسلامی است.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اقتصاد مقاومتی و راهکارهای آن اشاره کرد و گفت:‌ این مهم باید به عنوان یکی از وظایف دولتمردان و مسئولان مورد عنایت قرار گیرد.

وی توجه به اقتصاد مقاومتی با مشارکت مردم را تنها عامل برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و دور زدن تحریم‌های ظالمانه دشمن و ناکام کردن بدخواهان نظام در رسیدن به اهداف شوم سیاسی آنان دانست.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تصریح کرد:‌ گرچه در آستانه لغو تحریم‌ها هستیم و امید است وعده‌های دولت تدبیر و امید و رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم تحقق یابد اما نباید شکوفایی اقتصاد و خروج از رکود بسیار سنگین مبتنی بر رفع تحریم‌ها و ایجاد روابط اقتصادی با کشورهای بزرگ صنعتی مانع از تحقق این فرمان شود.

وی ادامه داد: حل مشکلات اقتصادی و بهبود اقتصادی کشور بدون اتکا به فروش و صادرات نفت بوده و با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب میسر خواهد بود.

انتهای پیام/ش