ایلام بیدار07:43 - 1394/10/23
مشکلات ساکنان دهلران؛

شهری 53 ساله که هنوز از امکانات بی‌بهره است

ساکنان شهر مرزی دهلران با وجود پیشینه 53 ساله هنوز در حسرت امکانات و زیرساخت‌های شهری هستند.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران،  معمولا هر شهری که تاسیس می‌شود بر اساس برنامه‌ریزی شهری یک سری آیتم‌هایی برای آن در نظر گرفته می‌شود که آن را با بافت روستا و یا حتی شهرک متمایز می‌کند.

اما وقتی که وارد شهر دهلران با پیشینه شهری 53 ساله می‌شوید فضای آن تصویری نامطلوب و حتی کمتر از روستا یا شهرک در نظر مجسم می‌کند، وجود چاله‌های ناشی از کنده‌کاری‌ها و حفاری‌های شرکت‌های گاز، آب و فاضلاب و یا نشست آسفالت و زیرسازی بعضی از خیابان‌ها و کوچه‌ها که هنوز کماکان رها شده سبب حیرت ساکنان و دیگر مردم عبوری از این منطقه می‌شود.
یا کوچه و خیابان‌هایی که هنوز آسفالت نشده و گرد و خاک دوران جنگ تحمیلی و بازسازی را بر چهره دارند و فضاهای سبزی که حتی عوض کردن نام آنها از لاله به امید هنوز امیدی در دل کودکان که آرزوی گردش و بازی در آنها را دارند، ایجاد نکرده‌ است.
شهری که می‌توان از پیشینه تاریخی کهن‌ترین تمدن یکجانشینی در تاریخ بشر در تپه علی‌کش به عنوان امتیاز و افتخاری جهانی در تمدن‌های بشری برای آن یاد کرد هنوز مردمانش در حسرت مبلمان شهری و امکانات شهر بازی برای کودکان خود مانده‌اند.
یکی از رانندگان دهلرانی در این باره می‌گوید: به خاطر همین چاله‌های کوچه و خیابان‌های شهر دهلران مجبوریم که بسیار زودتر از موعد با صرف هزینه و هدر رفتن وقت جلوبندی و حتی با هزینه گزاف لاستیک وسایل نقلیه خود را تعویض کنیم.
مهدی حیدری می‌افزاید: چند شب گذشته به دلیل برخورد ناگهانی با حفاری در یکی از خیابان‌های شهر دهلران وسیله نقلیه‌ام به داخل حفره‌ای فرو رفت که با کمک عابرین با زحمت زیاد بیرون آورده شد و متحمل خسارت زیادی شدم.
وی ادامه می‌دهد: حال سئوال ما این است که مگر بابت این حفاری‌ها از عوامل حفاری و شرکت‌ها پول دریافت نمی‌شود پس چرا به صورت اصولی و فنی این حفاری‌ها ترمیم نمی‌شوند.
شهروندی که دستان کوچک کودک خود را گرفته و پیاده‌روی دهلران قدم می‌زد، معتقد است که شهر دهلران در تابستان با شدت گرمای بالای 50 درجه مواجه است و این یکی از مشکلات مردم این منطقه محسوب می‌شود.
 
حسین رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهلران می‌گوید: در این فصل از سال خود و کودکانمان باید خانه‌نشین شویم ولی اکنون که هوا مساعد است چرا باید شهربازی استانداردی وجود نداشته باشد تا بچه‌های ما هم سرگرم شوند.
 
شهروند دیگری در ارتباط با تنگناهای دهلران می‌گوید: پس این همه عوارض شهری که به بهانه‌های مختلف ساخت و ساز و ... از ما دریافت می‌شود کجا هزینه می‌شود، شاید هم برای پروژه تکراری رنگ‌آمیزی جدول‌های پوسیده صرف می‌شود.
 
رسول احمدی می‌افزاید: تا کی باید با کمترین بارش در بیشتر نقاط شهری شاهد آبگرفتگی معابر و ایجاد مشکلات برای شهروندان دهلران باشیم.
 
وی ادامه می‌دهد: شهروندان دهلرانی از مسئولان امر درخواست می‌کنند که لااقل توجه ویژه‌ای به رفع چند مورد مشکل اساسی شهر دهلران شود.
 
شهری 53 ساله که هنوز از امکانات بی‌بهره است
شهری 53 ساله که هنوز از امکانات بی‌بهره است
 
انتهای پیام/س