ایلام بیدار11:28 - 1394/10/15
مسئول حوزه نمایندگی سپاه امیرالمؤمنین(ع):

اعدام شیخ نمر با حمایت امریکا انجام گرفت/ ایران نیازی به عربستان ندارد

حجت الاسلام جلیلیان گفت: اعدام شیخ نمر قطعا با انگشت اشاره امریکا صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، حجت الاسلام "شمس الله جلیلیان"، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در مراسم تجمع اعتراض آمیز مردم ایلام در مسجد جامع این شهر و در محکومیت جنایت عربستان در قبال اعدام شیخ نمر گفت: شیخ نمر بعنوان یک رهبر دینی در کشور عربستان روشنگری های زیادی کرد و با امر به معروف و نهی از منکر وظیفه خود را به درستی ایفا کرد.

وی اظهار کرد: وی با ابراز عقیده خود نقش مهمی در ترویج اسلام داشت و در این زمینه نه دنبال توطئه بوده و نه رسیدن به اهداف شخصی بلکه تنها دغدغه اسلام  را داشت و از روند حکومت حکام سعودی انتقاد می کرد.

این مسئول افزود: تنها جرم شیخ نمر این بود که این عقیده خود را بر زبان می آورد و جرم این شهید خستگی ناپذیر این بود که از معرفت و دین و قرآن و اهل بیت دفاع می کرد.

جلیلیان با انتقاد از روش حکام سعودی در قبال این عالم مبارز گفت: آیا در عربستان هر کس عقاید اسلام را منتشر کند باید وی را شهید کنند و آیا جایگاه علما در قرآن کریم و اسلام که جایگاه ویژه ای دارد در عربستان این گونه است.

این روحانی ادامه داد: از دیدگاه امامان معصوم نیز این جایگاه از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که در روایاتی جایگاه این علما از جهادگرانی که اسلحه به دوش هستند بالاتر است چرا که در بین مردم روشنگری می کنند.

 مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام بیان کرد: از افتخارات علمای شیعه این است که علمای دین نقش مهمی در ابقای دین داشتند.

این مسئول عنوان کرد: علمای دین همواره در دفاع از حقانیت مردم پرچمدار بوده اند تا علاوه بر این عزت اسلام و قرآن محفوظ بماند.

جلیلیان با اشاره به اینکه شیخ نمر حاضر به پذیرش با حکام سعودی نشد، گفت: این اقدام قطعا با انگشت اشاره امریکا صورت گرفته است.

این روحانی اشاره کرد: عربستان خود نیز از وجود این گونه علما در کشور خودش در هراس است و این اقدام تنها برای مانع شدن از گسترش انقلاب انجام گرفته که البته راه به جایی نخواهند برد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در ادامه به اقدام عربستان در قطع روابط با ایران اشاره و گفت: ایران نیازی به ارتباط با این گونه کشورها ندارد و کاش زودتر این اقدام را انجام می دادند.

 

انتهای پیام/س