ایلام بیدار07:21 - 1394/10/14
معاون آموزشی نهاد رهبری دانشگاه های کشور:

شیخ نمر صدای مظلومیت مردم عربستان است

معاون آموزشی نهاد رهبری دانشگاه های کشور گفت: عربستان با مدل و تفکرات حکومت امام راحل مشکل دارد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، حجت الاسلام و المسلمین "داود رنجبران" معاون آموزشی پژوهشی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور در آیین معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام اظهار کرد: نظام اسلامی ایران در سطح منطقه تلاش دارد برای آزاد سازی قدس شریف و بسیاری از مستضعفان از یوغ زور ستمگران گفتمان مقاومت را احیاء کند و دستاوردهای چشم گیری در این زمینه داشته است.

وی با اشاره به قدرت ایران در بخش نرم، اظهار داشت:  نظام ایران دارای قدرت نرمی بی بدیل و مثال زدنی است که فرامرزی و منطقه ای عمل می کند و آنقدر ابهت ایجاد کرده که دشمنان هر لحظه از این قدرت احساس خطر می کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور تصریح کرد: اگر در لبنان، سوریه و نیجریه و اندونزی و یا در هر منطقه ای که ایران قدرت خود را به اثبات رسانده است سیاستی اعمال می شود یک بخش قضیه و قدرت مطرح ایران است.

وی با بیان اینکه این قدرت را ازاسلام، قرآن و اهل بیت داریم، خاطر نشان کرد: این تفکر حاکم بر نظام اسلامی است که امام خمینی(ره) آن را محور همه امورات قرار دادند.

حجت الاسلام رنجبران با اشاره به اقتدار سردار سلیمانی و استقبال بی نظیر رئیس جمهور روسیه از ایشان، ابراز داشت:  اگر امروز ابر قدرتی چون روسیه برای سردار نظامی ما با تمام تشکیلات به استقبال می آید و قدرت نظامی خود را هم پای سیاست های ایران برای نابودی داعش به حرکت در می آورد همه از قدرت نرم ایران است.

وی تصریح کرد: ما در این منازعه سرباز روسیه نبودیم اما آنها ناوگان نظامی ما شدند.

حجت الاسلام رنجبران با اشاره به اقدام آل سعود در اعدام شیخ نمر، گفت: شهادت این شهید نشان می دهد که آنقدر این قدرت فرا منطقه ای است که خیلی ها قافیه را باخته اند.

این نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به این اصل که افسران این جنگ نرم و این قدرت بی بدیل دانشگاهیان هستند، بیان کرد:  دانشجویان و اساتید متدین ما اعمال کنندگان این قدرت نرم بوده و دانشگاه جایگاه این قدرت است.

وی مرز داران این جبهه راجوانان و دانشگاهیان و مدیران آینده این مملکت دانست و اضافه کرد: در پشت پرده اعدام شیخ نمرمسئله جنگ شیعه و سنی نیست و اینکه تنها به جرم شیعه بودن این عالم را شهید کرده باشند؛ بلکه هدف این است که هرکس در جبهه مقاومت است باید نابود شود.

رنجبران با بیان این موضوع که این تفکری که عربستان را مجاب به این اقدام نموده است تفکر مذاکره و سازش است، یادآور شد: استکبار کاری به شیعه و سنی ندارد، فلسطین مگر شیعه هستند، آنها در صدد حاکم کردن این تفکر بی عقبه و مطرود است.

وی تصریح کرد: در ظاهرنوع آرایش آنها جنگ شیعه و سنی است، اما تفکر تکفیری را به جان شیعه و سنی انداخته اند تا به اهداف خود برسند و گرنه شیعه و سنی که با هم مشکلی ندارند.

معاون آموزشی پژوهشی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، شیخ نمر را صدای مظلومیت مردم عربستان دانست و گفت: آنان با مدل حکومتی که امام ارائه کرده است و با پیروان تفکر امام و مشی او مشکل دارند.

رنجبران افزود: ما یک ابر قدرت هستیم و قدرت ما فکر و اندیشه ما است، لذا قدرت نرم که قدرت فرهنگی، اعتقادی، و فکری است از قدرت نظامی بالاتر است که اصلی ترین جایگاه آن دانشگاه است.   

 

انتهای پیام/س