ایلام بیدار07:42 - 1394/10/06
در دهلران/

نشست ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی برگزار شد

نشست ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی در دهلران برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل از نسیم دهلران ،حجت الاسلام سیدمحسن موسوی امام جمعه و رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی شهرستان دهلران در این نشست با اشاره به آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر(عج)، ولایت و امامت را اساس دین دانست و اظهار کرد: فتنه گران داخلی و خارجی با حمایت امریکا و رژیم صهیونیستی 8 ماه قبل از دی ماه 88 برای این چنین روزی برنامه ریزی کرده بودند که بر ضد نظام و انقلاب و جایگاه ولایت بعنوان سرباز استکبار قصد براندازی نظام اسلامی را داشتند.


وی عاملین فتنه 88 را افرادی بی بصیرت، اراذل و اوباش، کج فهم و سست ایمان عنوان کرد و افزود: دشمن برای از پای دراوردن نظام، هجمه ها و حمله های خود را به اصل ولایت فقیه نشانه گرفته بود، اما بحمدالله با هوشیاری و بصیرت ملت مسلمان با رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبری، این فتنه از بین رفت.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که " 9 دی هم در تاریخ ماندگار شد " بیان داشت: 9 دی روز پیوند و میثاق امت با ولایت است، پیوندی که با هیچ فتنه ای متزلزل نمی شود و تا جان در بدن هست باید از نظام، انقلاب و ولایت فقیه دفاع کرد.

وی به ویژه برنامه های ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی در شهرستان دهلران اشاره نمود و گفت: برنامه های مختلفی در سطح شهرستان، ادارات، نهادها، بسیج، حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مدارس و... برنامه ریزی شده است تا بتوان از این روز تاریخی و به یادماندنی استفاده کرد.

امام جمعه دهلران ادامه داد: تبیین و تحلیل مسئله نفوذ دشمن، علل و عوامل فتنه ها، علل بوجود آمدن 9 دی، بیداری، بصیرت و هوشیاری ملت، مدیریت و رهبری مقتدرانه ولایت فقیه، شناخت ریشه فتنه ها، موقعیت دشمن و... ازجمله موضوعات مدنظر در هفته گرامی داشت حماسه 9 دی است که به آن ها پرداخته می شود.

رئیس ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی شهرستان دهلران مهمترین برنامه روز 9 دی را چهارشنبه 9 دی ماه 1394 اعلام کرد و گفت: این برنامه ساعت 10 صبح به همت ستادبزگداشت حماسه 9 دی شهرستان دهلران در مسجدجامع برگزار می شود و از همه اقشار مختلف مردم و مسئولان ادارات انتظار است که حضوری باشکوه در روز پیوند امت با ولایت داشته باشند.

 

سرهنگ پاسدار علی آبدونی فرمانده سپاه ناحیه دهلران نیز در این نشست اظهار کرد: ملت ایران در حماسه 9 دی همچون اوایل انقلاب حضور پیدا و اعلام کردند که هوشیار هستند و با کجی‌ها و فتنه مقابله می‌کنند.

 
وی با بیان اینکه امامت و ولایت سیری از اسرار الهی هستند، افزود: مردم با بصیرت و همیشه در صحنه ایران اسلامی با درایت و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب به این نقطه از پیشرفت و عزت رسیده است.
 
فرمانده سپاه ناحیه دهلران اضافه کرد: مردم صاحب اصلی این انقلاب هستند چرا که مردم با بصیرت ایران اسلامی با حضور در صحنه های مختلف انقلاب آن را به اینجا رسانیده اند. 
 
درپایان جلسه اعضاء به بیان نکاتی درخصوص حماسه 9 دی ماه در شهرستان دهلران پرداختند و ضمن تأکید بر تغییر فضای تبلیغاتی شهر و نصب بنر و پارچه در سر درب ادارات، از مسئولان استانی و شهرستانی درخواست نمودند که در روز 9 دی هیچگونه جلسه ای را مقرر نکنند تا زمینه حضور پرشور مسئولان نیز در کنار مردم فراهم شود.
 
یکی از نکات قابل اوجه این نشست عدم حضور برخی مسئولین شهرستان بود که قطعأ به دلیل مشغله کاری نتوانستند در این نشست حضور داشته باشند.
 
قطعأ مدیران شهرستان که به این جایگاه رسیده اند به این سظح از بصیرت و هوشیاری رسیده اند که طبق فرمایش مقام معظم رهبری(مدضله العالی) که می فرماید"نهم دی، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم  و ماندگار مردمی ، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است"در این مراسم حضور داشته باشند.
 
انتهای پیام/س