ایلام بیدار07:20 - 1394/09/30
در شهرستان ایوان/

کرسی های آزاد اندیشی حوزه و دانشگاه برگزار شد

کرسی آزاد اندیشی با موضوع قصاص و طلاق در دانشگاه علمی کاربردی شهرستان و حوزه های علمیه تشکیل گردید.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازجویزر، کرسي ازاد انديشي از طرف معاونت پژوهش حوزه علميه خواهران ايوان و اساتيد حوزه علميه با موضوع طلاق برگزار گرديد.

در این مراسم حجت الاسلام لروند امام جمعه شهرستان با بيان اماري از اوضاع طلاق در کشور گفت: امروز مهمترين عامل طلاق تهاجم فرهنگي دشمن است که از طريق ماهواره و شبکه هاي اجتماعي توسط استکبار هدايت مي شود ، در سال 1370 از هر 15 ازدواج فقط 1 طلاق ثبت شده ولي امروز در سال 94 به ازاي هر 15 ازدواج 6 طلاق ثبت گرديده است.

در پایان اين جلسه حجت الاسلام لروند امام جمعه شهرستان پاسخگوی سوالات طلاب بودند.

همچنین کرسی آزاد اندیشی با موضوع قصاص با حضور حجت الاسلام لروند امام جمعه شهرستان و دکتر جهانشاه شکری عضو کانون جرم شناسی ایران در دانشگاه علمی کاربردی شهرستان تشکیل گردید.

در اين جلسه دانشجويان با مطرح کردن سوالاتي بصورت کتبي و شفاهي و بصورت کاملا ازادانه انديشه خود را در مورد قصاص مطرح و سپس اساتيد در فضاي کاملا صميمي پاسخگو بودند.

لروند امام جمعه ايوان در اين جلسه گفت: قصاص تنها ظالمانه و ضد حقوق بشريت نیست بلکه اگر دانشويان عزيز به ديده دقت بنگرند متوجه خواهد شد که قانون اسلامي قصاص کاملا دفاع از حقوق بشر است و دفاع از حق حيات و زندگي مردم در کمال امنيت می باشد.

 

انتهای پیام/س