ایلام بیدار07:43 - 1394/09/29
رييس صنایع دستی و گردشگری مهران اعلام کرد؛

راه اندازی نخستين كارگاه كارآفرينی چرم سازی در مهران

رييس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مهران از افتتاح نخستين كارگاه چرم سازي با اشتغالزايي 10 نفر در مهران خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآوای مهران، ميثم عليزاده، رييس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مهران گفت:كارگاه چرم سازي با حمايت هاي اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری براي نخستين بار در مهران داير شد و زمينه اشتغال 10 نفر از جوانان جوياي كار را فراهم كرده است.

وي اظهار كرد: ورود اجناس چینی با قیمت‌های بالا باعث شده مردم از چرم اصیل ایرانی بیش از پیش استقبال کنند زیرا چرم ایران در مقایسه با کالاهای چینی قیمت مناسبی هم دارد.
رييس اداره میراث فرهنگی مهران افزود:براي چرم سازي در اين كارگاه از چرم هاي اصلي و اشبالت استفاده مي شود.
عليزاده تصريح كرد: در اين كارگاه به طور متوسط 20 متر مربع چرم جهت محصولات به كار برده مي شود.
وي يادآور شد :براي هر فرد به طور متوسط در هر ماه 7 ميليون ريال در آمد زايي دارد كه در صورت حمايت اركان هاي دولتي از خريد محصولات اين كارگاه جهت هدايا و سوغات باعث رونق بيشتراين كرگاه در آينده خواهد شد.
وي با بيان اينكه استفاده از چرم اصلي از نظر اقتصادي مقرون به صرفه است اظهار كرد: در حال حاضر بیش از  ۷۰ درصد مردم چرم مصنوعی استفاده می‌کنند که این چرم چند ماهی بیشتر دوام نمی‌آورد این درحالیست که چرم اصل را می‌توان تا چندین سال استفاده کرد.

 

انتهای پیام/س