ایلام بیدار07:00 - 1394/09/29
با حضور نماینده وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت/

امضای تفاهم نامه چهار خطه کردن مسیر اندیمشک به دهلران

با حضور نماینده وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه چهار خطه کردن مسیر دهلران به اندیمشک به امضا رسید.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازنسیم دهلران، مسیر دهلران به اندیمشک به دلیل قرار گرفتن در مسیر ارتباطی بین غرب و جنوب کشور یکی از پر ترددترین محورهای مواصلاتی است.

 
 تفاهم نامه چهار خطه(دو بانده) کردن مسیر دهلران به اندیمشک با حضور نماینده وزارت راه و شهرسازی، وزارت نفت، نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام و فرماندار دهلران در محل سالن اجتماعات فرمانداری دهلران به امضا رسید.
 
براساس این گزارش؛ دکتر علی محمد احمدی- نماینده مردم حوزه جنوب استان ایلام در مجلس شورای اسلامی-در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما اظهار کرد: محور دهلران به اندیمشک یکی از محورهای پر ترافیک است که به دلیل ضعف مشخصات فنی  این مسیر همواره شاهد بروز حوادث ترافیکی ناگواری هستیم.
 
وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته با وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی، تفاهم نامه ای با مبنای چهار خطه کردن مسیر دهلران به اندیمشک به طول 112 کیلومتر با حضور نماینده وزارت نفت و وزارت راه و شهرسازی درخصوص همکاری این دو وزارتخانه در عملیاتی کردن این پروژه به امضا رسید.
 
نماینده مردم حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کل اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد ریال می باشد، تصریح کرد: طبق این تفاهمنامه مقرر شد که وزارت نفت 25 درصد و وزارت راه و شهرسازی 75 درصد این مبلغ را تأمین اعتبار نمایند.
 
وی گفت:  امسال عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد و طی 4 سال این مسیر به شکل چهار خطه جهت رفاه حال شهروندان و کاهش بار ترافیکی و حوادث ناشی از آن به انجام خواهد رسید.
 
دکتر احمدی افزود: با توجه به احداث بازارچه مرزی شهرستان دهلران در آینده نزدیک و فعالیت شرکت های نفتی و پتروشیمی در شهرستان چهار خطه کردن مسیر دهلران به اندیمشک از اقدامات بسیار ضروری و لازم الاجرا می باشد.
 
وی اظهار کرد: رایزنی هایی در خصوص پیش بینی اعتبار برای پیوستن دهلران به خط آهن سراسری کشور و چهار خطه کردن مسیر دهلران به اندیمشک در بودجه سال 95 کشور صورت گرفته است که با تحقق این مهم تحول بسیار عظیمی در حوزه راه شهرستان و استان به وقوع خواهد پیوست.
 
انتهای پیام/س