ایلام بیدار15:22 - 1394/09/25
مشاور رئیس جمهور:

ایلام به قطب فرهنگی مذهبی عتبات عالیات تبدیل می شود

مشاور ئریس جمهور گفت: ایلام به قطب فرهنگی مذهبی عتبات عالیات تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ايلام بيدار ، "سید رضا صالحی امیری"، مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی در ایلام اظهار کرد: شهرستان های ایلام و مهران در واقع دروازه عتبات عالیات به کشور عراق هستند.

وی گفت: با این مهم تصویر استان ایلام در کشور و جهان تغییر خواهد کرد و می توان گفت ایلام جهانی شده است.

این مقام مسئول افزود: بایستی مسئولان استان کاری کنند که هیئت های مذهبی هر استان در ایام اربعین در مسیر مربوطه موکب های خود را برقرار کنند تا از این طریق زوار هر استان در موکب های مربوط به استان خود اسکان و پذیرایی شوند.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: در این زیمنه ضرورت دارد تا بازارچه بزرگی در مسیر مربوطه احداث گردد تا کالاهای فرهنگی و سوغات استان ایلام به فروش برسد و با این کار نه تنها برای جوانان اشتغالزایی ایجاد می شود بلکه با این اقدام مانع از خرج ارز توسط زائران ایرانی در کشورها می شویم به طوری که در داخل ایران این کار را انجام دهند.

صالحی امیری بیان کرد: در این زیمنه استان ایلام این موقعیت را دارد تا بعنوان قطب فرهنگی مذهبی عتبات عالیات در کشور شناسانده شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: عربستا با داشتن حکام نالایق نتوانست از امنیت زائران را تأمین کند اما در استان ایلام با وجود تردد 2 میلیون زائر اما کوچکترین اتفاقی برای زائران نیافتاد و این قدرت مدیریت ما را نشان می دهد.

 

انتهای پیام/س