ایلام بیدار14:55 - 1394/09/25
امام جمعه ایلام:

دولت به زیرساخت های اربعین در ایلام بودجه مناسب اختصاص دهد/ حماسه اربعین به فراموشی سپرده نشود

امام جمعه ایلام گفت: حماسه اربعین و مهران نباید به دست فراموشی سپرده شود و بایستی برنامه ریزی ها برای سال آینده از هم اکنون صورت پذیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین "محمد نقی لطفی"، نماینده و لی فقیه در استان و امام جمعه ایلام صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی کمیته مشارکت های مردمی اظهار کرد: مردم استان ایلام در جریان مراسم عظیم اربعین آبروی استان را حفظ کردند به طوری که پیشانی ایلامی ها سفید شد و این حماسه در تاریخ ایلام ثبت شد.

وی گفت: در طول این مدت مردم ایلام به صورت خودجوش در سراسر استان حماسه بزرگی خلق کردند و این توفیق بزرگ را خداوند به ایلامی ها داد.

این روحانی افزود: در این زمینه مدیران دستگاه های اجرایی، نیروهای انتظامی و نظامی و سپاه و بسیج و ارتش تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در پیش گرفتند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: در این راستا اما دست هایی در کار بود تا زخم ها را برجسته کنند و مشکلات را بزرگ جلوه دهند اما مردم با این وجود با مرز مهران را برای تردد انتخاب کردند که در این قضیه حتی کوچکترین مشکلی به وجود نیامد.

لطفی بیان کرد: در این مدت در نحوه انعکاس اخبار درست اطلاع رسانی نمی شد اما با همه این وقایع بر خلاف انتظارها زائران باز مرز مهران را اکثرا برای تردد خود انتخاب کرده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: حماسه اربعین و مهران نباید به دست فراموشی سپرده شود و بایستی برنامه ریزی ها برای سال آینده از هم اکنون صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: در این زمینه بایستی آنچه که مربوط به حوزه دولت است مورد توجه قرار بگیرد و رفع نواقص به خصوص در حوزه جاده ای در دستور کار ویژه قرار گیرد.

انی روحانی گفت: دولت بایستی بودجه مناسب ویژه اربعین به استان ایلام اختصاص دهد.

 

انتهای پیام/س