ایلام بیدار19:11 - 1394/09/17
مدیرکل پزشکی قانونی ایلام:

هیچگونه مرگ اثبات شده ناشی از آنفلونزا در ایلام نداشته ایم/ مردم به سخنان غیرکارشناسی توجه نکنند

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام گفت: تا کنون هیچ مورد اثبات شده ای در خصوص مرگ و میر ناشی از آنفلونزا در ایلام نداشته ایم.

دکتر ساسان روندی مدیرکل پزشکی قانونی ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ايلام بيدار در خصوص تعداد مرگ و میر ناشی از بیماری آنفولانزا نوعAدر ایلام گفت: تا کنون هیچ مورد اثبات شده ای در خصوص مرگ و میر ناشی از آنفلونزا در ایلام نداشته ایم.

وی اظهار کرد: در چند روز گذشته دو جسد مشکوک به آنفلونزا نوعAبه این اداره کل ارسال شده  که تا این لحظه هیچگونه جواب مثبتی در خصوص مرگ ناشی از ابتلا به این بیماری در آنها به اثبات نرسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی ایلام  افزود: کارشناسان حوزه آزمایشگاه در ایلام با دقت کامل  مرگ و میرهای مشکوک را بررسی و با انجام آزمایشات لازم صحت مرگ را تشخیص می دهند.

این مقام مسئول در خصوص برخی اظهار نظرها در خصوص مرگ و میرهای ناشی از آنفلونزا در ایلام بیان داشت: پزشکی قانونی تنها مرجع قضایی بوده که در این خصوص می تواند اعلام نظر نموده و سایر نظرات منتشر شده از وجاهت قاونی برخوردار نیست.

ساسان روندی ادامه داد: از مردم تقاضامندیم به اظهارنطرهای غیررسمی و بعضاً غیرکارشناسی توجه نکرده و تنها به اعلام نظرهای رسمی و قانونی اکتفا کنند.

اخیراً در برخی محافل رسمی و غیررسمی اخباری مبنی بر مرگ تعدادی در ایلام بر اثر ابتلا به بیماری آنفلونزا منتشر شده که باعث ایجاد بار روانی در میان هم استانی ها شده است.

انتهای پیام/ی