ایلام بیدار08:08 - 1394/09/16
تکمیل پروژه های شهرستانی مشکلات اربعین را کاهش می دهد/

رفع بار ترافیکی مسیر زائران با احداث تونل کبیرکوه

تونل کبیرکوه بعنوان بخشی از کریدور راه اصلی پلدختر، دره شهر، آبدانان، دهلران و عتبات عالیات می تواند در در توسعه استان ایلام ، خارج کردن حوزه جنوبی این استان از بن بست جاده ای و رفع بار ترافیکی عزیمت زائران به عتبات عالیات موثر باشد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازآبدانان خبر، هر سال اربعین حسینی صدها هزار نفر از شیفتگان ائمه اطهار و اباعبدالله الحسین (ع) از سراسر کشور برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین راهی مرز مهران می شوند.

شهر مهران به عنوان کانون سفر زائران اربعین از امکانات محدود زیرساختی ،مادی و معنوی برخوردار است که به هیچ وجه پاسخگوی خدمات دهی به جمعیت میلیونی زائران نیست.
گرچه مردم باغیرت و مسئولین استان ایلام تمام تلاش و کوشش خود را در جهت خدمات دهی به زوار دارند اما نبود زیرساخت مناسب و عدم توجه ویژه به زیرساختهای مواصلاتی استان، زوار اربعین را با مشکلات عدیده ای روبرو می کند که نیاز است دولت و مسئولان نظام رویکردی ملی در قبال موضوع اربعین داشته باشند .
یکی از مسیر هایی که می شود با توجه و تکمیل آن مقدار از بار ترافیکی را حل نمود ، کریدور پلدختر، آبدانان ، دهلران و عتبات عالیات است که در صورت تکمیل می توان بعنوان یک راه مواصلاتی مطمئن هم منطقه را از بن بست خارج نماید و هم در رفع بار ترافیکی عزیمت زائران به عتبات عالیات موثر باشد.
تونل 4800 متری کبیرکوه  بخشی از کریدور راه اصلی پلدختر، دره شهر، آبدانان، دهلران و عتبات عالیات است که سالها از کلنگ زنی آن می گذرد و هم اکنون 1800 متر از آن حفاری شده است .
 "سیدحسین میرشفیع" معاون وزیر راه و شهرسازی خرداد ماه امسال در حاشیه بازدید از این پروژه ضمن اشاره به اهمیت ویژه این تونل بعنوان مسیر مطمئن و امن برای تردد زوار عتبات عالیات اظهار کرد: تونل کبیرکوه از طولانی ترین تونل های کشور و بخشی از کریدور راه اصلی پلدختر، دره شهر، آبدانان، دهلران و عتبات عالیات است که به دستور وزیر راه وشهرسازی شتاب در احداث آن از اولویت های امسال این وزارتخانه است.
وی با اشاره به نقش این تونل در رفع بار ترافیکی عزیمت زائران به عتبات عالیات در کشور عراق گفت: امسال 600میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی وزارت راه و شهرسازی به منظور شتاب بخشیدن به احداث این طرح بزرگ راهسازی اختصاص یافته است.
به گزارش آبدانان خبر، با احداث این تونل بزرگ و مسیر پلدختر تا دهلران، ضمن ایجاد شتاب در توسعه استان ایلام و خارج کردن حوزه جنوبی این استان از بن بست جاده ای، فرایند عزیمت زائران عتبات عالیات از نظر مسافت و سلامت و رفاه آسان تر می شود لذا توجه مسئولین ارشد وزارت راه و شهرسازی و همچنین مدیران استانی و شهرستانی باید به این پروژه معطوف شود که در احداث این مسیر تسریع بعمل آید.

 

انتهای پیام/س