ایلام بیدار12:45 - 1394/09/13
امام جمعه ایلام:

نامه رهبری به جوانان غربی اندیشه های اسلامی در مغرب زمین را تقویت می کند

امام جمعه ایلام گفت: نامه رهبری و اهمیت دادن نسل جوان در مغرب زمین است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: رئیس جمهور روسیه با اهدای ارزشمندترین و قدیمی ترین نسخ قرآنی به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی مهم و اساسی به آمریکا و پادشاهی عربستان سعودی داد که از اسلام موجود در جهان و خاورمیانه اسلام ایرانی که همان پیروی از اهل بیت رسول خدا می باشد را به رسمت شناخته و رهبری ایران اسلامی را شایسته اعطای چنین هدیه ارزشمندی می داند.

وی اظهار کرد: رفتار هوشمندانه و تحسین برانگیز آقای پوتین در بدو ورود به ایران و عزیمت مستقیم ایشان از فرودگاه به بیت رهبری و اصرارش بر ملاقات با حضرت آقا آنهم بیرون از عرف تشریفات حاکی از این واقعیت می کند که اولویت اصلی دولت روسیه در حال حاضر سوریه و ضرورت همکاری با قدرت اصلی در ایران برای پیروزی بر داعش مورد حمایت مقامات آمریکایی و ارتجاع عرب می باشد .

خطیب جمعه ایلام افزود: رئیس جمهور روسیه بخوبی میداند رهبری در نظام اسلامی قدرت بلامنازع در ایران است و اعتبار و ابتکارعمل سپاه پاسداران تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب در بحران سوریه حرف اصلی را ایشان می زند .

نماینده ولی فقیه در استان در بخشی دیگر از خطبه ها دومین نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب در راستای مقابله با توطئه بزرگ دشمنان در سیاه نمائی چهره اسلام ناب دانست و اظهار داشت: رهبری در نامه اخیرش حادثه خونبار فرانسه را مستمسک سخن گفتن با جوانان غربی قرار دادند و به انها اعلام کردند که مشکل شما را در فهم اسلام بخاطر جنایاتی که در فرانسه اتفاق افتاد پیش نیاید و افکار شما در اثر حادثه فرانسه دچار ابهام و بدبینی نسبت به اسلام نشود باید از این فرصت استفاده کرده و برخی از ابهامات که عمدا توسط دشمنان اسلام در اذهان شما ظهور می کند را حل کنیم .

حجت الاسلام لطفی تصریح کرد: رهبری بعد از همدردی در خصوص جنایات داعش در فرانسه این جنایات را نقطه مشترک قرار داده و جنایات غرب علیه مردم فلسطین را در یک سوی آن غرب و در سوی دیگر مردم مسلمان فلسطین قرار دادند. هدف حضرت آقا از نگارش نشان دادن عناصر موثر در اتاق فکری که در بروز و ظهور گروهک تروریستی داعش نقش اساسی دارند به جوانان اروپائی گوشزد کند.

وی ادامه داد: اهمیت جوانان اروپائی برای رهبر حکیم انقلاب بیش از نخبگان و سیاستمداران است . نامه رهبری واقع گرایانه ، مهربانانه و اهمیت دادن نسل جوان در مغرب زمین است اگر جوانان اروپائی و آمریکائی شناخت صحیح از اسلام پیدا کنند در مقابل سیاستمداران مغرض و معاند اسلام قیام خواهند کرد و امکان روابط دیپلماتیک با مردم جهانم فراهم خواهد شد و اندیشه های اسلامی در بین مردم مغرب زمین بویژه جوانان تقویت خواهد شد .

امام جمعه ایلام  با اشاره به اینکه اربعین حسینی و راهپیمائی میلیونی امت اسلامی در میعادگاه عاشقان در کربلای معلی جلوه ای از عظمت و شکوه مسلمانان جهان است گفت: روز اربعین و روز زیارتی مخصوص امام حسین و زیارت میلیون ها عاشق بعنوان آئین الهام بخش توحید و یکتاپرستی و آزادگی می باشد .

وی با بیان اینکه  پیروان راه حق و حقیقت با یادآوری حماسه کربلا آن حضرت را الگوی خود قرار دادند اظهار کرد:  اربعین آئینه کامل از نهضت و قیام حسینی در ان انعکاس یافته است و سرآغاز توریج آرمانهای بلندی است که سالار شهیدان و همراهان آن حضرت برای تحقق آن جان باختند . لذا اربعین یاد اور لحظات ملکوتی در زمین است .

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مردم ولایتمدار و مهمانواز استان عزیزمان ایلام و تقدیر از تلاش خالصانه همه مسئولان نهادها و ارگانها و سازمانها که در خلق این حماسه بزرگ سنگ تمام گذاشتند بیان داشت:  متاسفانه رسانه ملی و برخی از مسئولان کشوری در انعکاس این همه فداکاری بدعمل کردند و این ظلم و جفا در حق این مردم است باید بگوییم ایلام همیشه مظلوم و بی کس است.

انتهای پیام/ی