ایلام بیدار15:37 - 1394/09/01
دبیرقرارگاه شهید زین الدین ایلام اعلام کرد؛

اخذ مجوز خروج از کشور برای دانشجویان ایلامی

دبیرقرارگاه شهید زین الدین ایلام گفت: مشکل دانشجویان ایلامی برای سفر به عتبات عالیات در اربعین امسال حل شد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازایلام رصد، "خیرالله دیوالی"، دبیر قرارگاه شهید زین الدین ایلام با بیان این موضوع که سازمان بسیج دانشجویی استان متولی تشکیل ستاد اربعین دانشجویی استان است، اظهار داشت: از بیش از 550 نفر از دانشجویان دانشگاه های سراسر استان جهت اعزام به کربلای معلی در قالب کمیته های خادمین، اعزام، اسکان، پشتیبانی، خواهران و روابط عمومی ثبت نام شده است.

وی افزود: 350 نفر از دانشجویان مراکز علمی استان با عنوان خادم به مرز اعزام می شوند. 

دبیر قرارگاه شهید زین الدین ایلام، بیان داشت:  پیش از اعزام، با برگزاری کارگاه های توجیهی برای این افراد، آنان را نسبت به شرایط اجتماعی، فرایند سفر، خدمت در حیطه های مختلف و غیره آگاهی داده می شود.

دیوالی تصریح کرد: این دانشجویان، سفیران ایلام هستند که علاوه بر زیارت حرمین شریفین در عرصه های پشتیبانی، جلوگیری از فعالیت فرقه های انحرافی، کمک به افراد ناتوان، پخش سخنرانی، برپایی نماز، عزاداری های مذهبی و غیره فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد:  امسال از اعزام خواهران به خاک عراق چه به عنوان خادم در خاک عراق و چه در غالب زائر معذور می باشیم.

وی به برپا بودن موکب های دانشجویی اسکان در نجف، کربلا، مهران و غیره اشاره کرد و گفت: سفر دانشجویان خادم ایلام ی چهار تا پنج روزه است.

دبیر قرارگاه شهید زین الدین ایلام یادآور شد: دانشجویان پسری که خدمت سربازی را نگذرانده اند و مشکل خروج از کشور دارند با تکمیل فرم و تحویل دادن آن به سازمان بسیج دانشجویی ایلام، می توانند بدون ارائه وثیقه برای زیارت می توانند اقدام کنند.

 

انتهای پیام/س