ایلام بیدار13:43 - 1394/08/25
رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

دولت زمینه تحقق قانون امر به معروف را فراهم کند

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: زمینه اجرا و تحقق قانون امربه‌معروف و نهی از منکر باید توسط مدیران و مسئولان دولتی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار دین و مدهب ايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی رئیس شواری سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در همایش امر به معروف و نهی از منکر ایلام گفت: همه ما در چارچوب نظام اسلامی زندگی می‌کنیم و باید فعالیت‌ها و کارهایمان  در مسیر شرایط و ضوابط اسلامی حرکت کند و باشد.

وی اظهار کرد: اولین وظیفه حاکمیت اسلامی این است که زمینه‌های لازم را برای اجرای قانون فراهم کند و اگر این زمینه  فراهم نباشد کار به‌پیش نخواهد رفت.

رئیس شواری سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افوزد:  قانون امربه‌معروف و نهی از منکر ابلاغ شده ولی در صورتی  مفید و مؤثر بوده که که بستر و زمینه لازم برای اجرای آن آماده باشد.

وی بخش بستر سازی لازم برای اجرای قانون امربه‌معروف و نهی از منکر را مربوط به حاکمیت و قوا عنوان و اظهار داشت: زمینه اجرا و تحقق قانون امربه‌معروف و نهی از منکر باید توسط مدیران و مسئولان دولتی فراهم شود.

حجت‌الاسلام تقوی در تذکری درخصوص تحقق این قانون گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر وقتی تحقق پیدا می‌کند که آمرین به معروف و ناهیان از منکر خود معتقد به این امر باشند و در زمینه شیوه ها و روش هایی اجرایی فرهنگ سازی کنند.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، با اشاره به اینکه شرط اول این است که واجب امربه‌معروف و نهی از منکر در ذهن آحاد جامعه مانند نهادینه شود، تصریح کرد: باید در سطح محلات، مساجد و در بین اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های دولتی، اداری و همه اماکن عمومی این امر گسترش یابد.

وی، ابراز کرد: همه اقشار مختلف جامعه در محیط آن سهیم هستند و  اگر امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه به‌خوبی انجام نشود کل جامعه دچار ضرر و زیان خواهد شد چون سرنوشت افراد یک جامعه به هم گره‌خورده و فلاح و رستگاری جامعه درگرو جاری شدن و پیاده شدن امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه است.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، بابیان اینکه رستگاری را باید در سایه امربه‌معروف و نهی از منکر جستجو کرد، یادآور شد: از حقوق حاکمیت این است که از مردم بخواهد  دولت را نصیحت، راهنمایی و امر به خیر کنند

حجت‌الاسلام تقوی، گفت: امربه‌معروف خیرخواهی است و حاکمیت باید این بستر را فراهم کند که مردم بتوانند مشکلات خود را با مسئولان در میان بگذارند و مدیران و مسئولان باید این زمینه را فراهم کنند که دیگران بتوانند به آنان تذکر بدهند.

وی، با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی باید به این قانون عمل کنند و شناخت معروف و منکر نیز یکی از مسائل مهم در این حوزه است، ابراز کرد: حمایت از نظام اسلامی، معروف بزرگ و مخالفت با نظام یک منکر بزرگ است، البته باید گفت که مسائلی چون بدحجابی جلوه جامعه را زشت می‌کند خود منکر است اما درعین‌حال حمایت از نظام یک معروف بزرگ است.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، با اشاره به اینکه فتنه 88  یک منکر بزرگ بود، اظهار کرد: آن‌کسی  که خط فتنه را قبول دارد نباید میراث دار خون شهدا باشد و این نظام حاصل خون شهداست و کسی که این تفکر را دارد نمی‌تواند در این نظام جایی داشته باشد.

حجت‌الاسلام تقوی، بابیان اینکه روش‌ها و شیوه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر باید در جامعه نهادینه شود، گفت: باید منشأ منکرات و بدی‌های را شناخت و  با شیوه‌های صحیح و درست، معروف مناسبی را جایگزین منکر کرد و در این زمینه فرهنگ‌سازی در جامعه صورت گیرد و  روی شیوه‌های صحیح تکیه کرد و روش‌ها هم باید خوب و سالم باشد.

وی، بر تقویت شعائر اسلامی و ملی در جامعه  در راستای گسترش ارزش‌ها و فرهنگ صحیح تأکید کرد و افزود: آموزش در امر ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر بسیار حائز اهمیت است و باید فضای جامعه در تمام طول سال در راستای تقویت معروف‌ها و زدودن منکرها در جامعه فراهم کرد.

انتهای پیام/ی