ایلام بیدار10:57 - 1394/08/20
مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد ایلام در نشست خبری:

اختتامیه جشنواره ملی‌علمدارکربلا در ایلام برگزار می‌شود

اختتامیه جشنواره ملی علمدار کربلا با حضور نمایندگان حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) در ایلام برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار دین و مذهب ايلام بيدار، حجت الاسلام علی چراغی پور مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام در نشست با اصحاب رسانه گفت: در راستای توسعه و تقویت فرهنگ حسینی و تلاش برای جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت های فرهنگی در قالب مساجد این دبیرخانه در سطح استان اقدامات ویژه ای را انجام داده است.

وی با اشاره به فعالیت 480 مسجد در سطح استان اظهار کرد: در 270 مسجد فعالیت های ویژه کانون مساجد در رشته های مختلف فرهنگی و هنری با محوریت دینی و قرآنی انجام می گیرد.

وی در ادامه به فعالیت های ویژه محرم کانونهای مساجد استان اشاره و افزود: یکی از برنامه های ملی که خاص استان ایلام بوده سوگواره علمدار کربلا است.

چراغی پور ادامه داد: این سوگواره در دو بخش شعرهای آیینی و عکس با موضوعات دینی و مذهبی برای دومین سال بصورت کشوری در استان ایلام برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام حضور نمایندگان حرم حضرت ابولفضل العباس را در اختتامیه این سوگواره از برکات آن برشمرد و تصریح کرد: در اختتامیه سوگواره علمدار کربلا در از شش نفر از شاعران برتر و چهار نفر از عکاسان برگزیده تقدیر بعمل می آید.

وی در پایان اظهار داشت: اختتامیه سوگواره 28 آبان مصادف با هفتم صفر در سالن ارشاد اسلامی ایلام برگزار می  شود.

 برگزاری نمایشگاه عکس سوگواره، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و رونمایی از پوستر ویژه سوگواره از برنامه های اجرایی دبیرخانه سوگواره می باشد.

انتهای پیام/ی