ایلام بیدار13:24 - 1394/08/19
مدیر پایانه مرزی مهران در گفتگو با ایلام بیدار خبر داد/

هزینه 60 میلیاردی برای توسعه زیرساخت های پایانه مرزی

مدیر پایانه مرزی مهران از توسعه زیرساخت های این پایانه برای ایام اربعین خبر داد.

"اسد محمدی"، مدیر پایانه مرزی مهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعیایلام بیداردر خصوص آخرین کارهای انجام گرفته در این پایانه گفت: علیرغم اینکه کارهای خوبی در پایانه مرزی مهران صورت گرفته اما باید گفت این اقدامات جوابگوی حجم ورود زائر در ایام اربعین نیست.

وی اظهار کرد: امسال چندین اقدام مهم در پایانه مرزی مهران صورت پذیرفته که باید گفت با ادامه آنها و توسعه آنها می توان آینده درخشانی را در این پایانه متصور بود.

این مسئول افزود: امسال تمام هم و غم ها برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی است و در این زمینه دستگاه های اجرایی و نهاد ها و ادارت در سال گذشته پای کار بودند.

مدیر پایانه مرزی مهران بیان کرد: علاوه بر این از سایر استان ها و به خصوص از سوی شهرداری تهران کمک های خوبی صورت گرفت به طوری که در سال گذشته تعداد 400 نفر کارگر را به کار گماشت.

محمدی ادامه داد: امسال تدبیری که از سوی مسئولان اتخاذ شده این است که خودروهای زائران وارد شهرستان نشوند و در این زمینه پارکینگ اختصاصی برای این خودروها در ورودی شهر مهران در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: در قالب ستاد اربعین کمیته حمل و نقل نیز ایجاد شده و هماهنگی ها برای حضور ناوگان عمومی و اتوبوس ها در ایام اربعین در مرز مهران فراهم شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر حسب سال گذشته نیز فراخوانی های لازم صورت گرفته و سپاه نیز در این زمینه همکاری های لازم را خواهد داشت.

مدیر کل پایانه مرزی مهران تأکید کرد: بایستی سوخت رسانی لازم برای این ماشین ها در نظر گرفته شود که در سال گذشته سپاه استان به صورت اظطراری اقدام به تهیه این سوخت کرد.

محمدی اشاره کرد: البته باید این را هم باید اشاره کنیم که در طرف مقابل ما هیچ گونه کار خاصی صورت نپذیرفته و بر این اساس یک سری نیازمندی ها در پایانه مرزی عراق اعلام شده است.

وی گفت: تلاش شده تا گیت های داخل پایانه افزایش داده شوند و در این زمینه قرار بر افزایش آنها به تعداد 96 گیت است؛ یکی از کارهای صورت گرفته نیز ایجاد گیت های کانکسی است که به هنگام ازدیاد جمعیت زائران از انها استفاده می شود.

این مسئول اضافه کرد: علاوه بر این به منظور اطلاع رسانی دقیق در سطح پایانه مبلغی بالغ بر 140 میلیون ریال بابت سیستم صوتی پایانه هزینه شده است.

مدیر پایانه مرزی مهران ابراز کرد: همچنین به منظور برقراری امنیت بیشتر سیستم دوربین مداربسته پایانه نیز ارتقاء داده شده است.

محمدی افزود: مبلغ 25 میلیارد ریال اعتبار جهت ایجاد سرویس بهداشتی در مسیر پایانه و مبلغ 25 میلیارد ریال دیگر نیز جهت هزینه ساخت گیت ها صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد 180 چشمه جهت احداث مجدد سرویس های بهداشتی بازسازی شدند و شهرداری مهران نیز آمادگی ساخت 50 چشمه را نیز کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: تانکری با حجم 500 هزار لیتر در پایانه مرزی مهران برقرار خواهد شد که آب آشامیدنی 100 هزار نفر در روز را تأمین خواهد کرد.

مدیر پایانه مهران گفت: در مجموع مبلغ 60 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های پایانه مرزی هزینه شد.

 

انتهای پیام/س